14 iul. 2007

Proba-am primit acest mesaj pe email

Sunt prof. ca si dv. împreunã cu sotia mea (titulari cu ex. sustinut la Isj). Vroiam sã vã întrebãm, citind tot felul de propuneri, explicatii din partea ministerului nostru drag si mai nou chiar a presedintelui despre descentralizarea aceasta; dv. ca sindicat ce opinie aveti în legãturã cu descentralizarea?! Vi se pare normalã rãsfirarea programei scolare?!Dar cu reducerea nr. de ore pt. materii?!Ce se va întâmpla cu cadrele didactice care din cauza restructurãrii vor intra în restrângere de activitate dacã nu vor mai exista transfer/pretransfer cu reducere de act.? Mai nou unii din minister sustin cã trebuie anulate titularizãrile si personalul sã fie angajati pe perioade de timp determinate.Asta este protectia socialã adoptatã din U.E.?! E legalã anularea titularizãrilor? Noi nu suntem cu pile, am intrat în sistem pe munca noastrã, eu fiind primul din jud. meu (aproximativ 80 de candidati) cu 9,20 nota si sotia a 2 a pe materia ei cu 8,60, este corect sã mã expedieze acum dupã ce ani la rândul am tot dat examene de titul., nereusind din cauza unor candidati cu nume?! Pe cei titulari nu trebuie sã-i lase în pace pânã ce acestia ies la pensie sau renuntã la titul?!Sunt de acord cu verificarea periodicã a titularilor, chiar si cu sanctiuni drastice dacã au abateri dar nu cu anularea titulaturii!!! Dacã s-ar adopta chestia asta noi nu putem ataca în instantã deoarece am muncit f. mult pentru lucrul ãsta(numai în 2006 am obtinut titulatura sustinând aproape 10 ani acest examen) si nu mi se pare corect ca un personaj ca Svetlana nu stiu cum secretar de stat sã vinã sã ne anuleze drepturile obtinute prin muncã, poate acest personaj dupã vârsta ei nici nu a sustinut un ex. de asemenea valoare si importantã!!! Ce vom face renuntãm la tot si plecãm în Spania la cãpsuni?!ªi nici cu angajarea viitoare în sistem nu sunt de acord: cum adicã fiecare scoalã sã-si angajeze personalul?! Vã dati seamã câte ex. ar sustine profesorii pt. un amãrât de post, mai ales cele de suplinire?!E aberant ca sã dai atâtea ex. într-o varã si fiecare în alt colt al judetului, tãrii. Totusi cei de sus chiar nu se gândesc la treburile astea?! Sunt tare curios si nelãmurit ce se va întâmpla cu cei ce nu vor mai avea norma întreagã, unii zic ceva de salarii compensatorii pt. ei si logic somajul; dar ce se va întâmpla cu materia respectivã?!Cine v-a veni în scoalã pentru numai 10 ore de ex.?! Din nou pensionarii?! Si asa ne acuzã statul cã avem o medie de vârstã f. înaintatã.
Vã întreb ca si responsabil sindical, eu nu am gãsit nici unde pozitia oficialã a sindicatului în leg. cu descentralizarea. Vã rog dati-mi si mie niste rãspunsuri cã sunteti în mãsurã (chiar si neoficiale) sã nu mai stãm si noi în acest stres aiurit, ne este de ajuns stresul de la scoalã nu mai avem nevoie de aceastã multitudine de zvonuri.
Apropo ce se va întâmpla cu Isj-urile?!Au bãgat si ei o groazã de bani în dotarea lor chiar în constructia unor clãdiri f. scumpe?!


Sper sã nu-mi ocoliti acest mail si poate ne lãmuriti si pe noi cât de cât, sunt sigur cã marea majoritate a profesorilor îsi pun aceastã întrebare.
Multumesc si vã astept cu unele lãmuriri, sfaturi, ipoteze etc.
Toate cele bune!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare