28 oct. 2007

CALTABOSUL

A fost odatã ca-n povesti
Pe malul Dâmbovitei
Pe unde foarte des gãsesti
Mirosul slibovitei
Un renumit bãrbat de stat
Cu pieptul lat de nemes
Ce rãspundea pe la palat
La numele de Remes
si era unu’ în guvern
Vã jur! Nu-i fãcãturã
Dar dânsul se credea etern
sef, la agriculturã
În umbra falnicelor bolti
C-un ziarist stãteam
Când, la o masã într-un colt
Se-aseazã cu Avram
Acesta, smecher mititel
Cu râsul lui Birlic
Îsi vârã mâna-n sân la el
si scoate iute-un plic
Traian si Remes cum v-am spus
L-apucã pe sub masã
Se uitã-n jos, se uitã-n sus
Mai nu vrea, mai se lasã
Avram vorbea codificat
Nu-ntelegeai o vorbã
Ba pomenea de-un sef de stat
Ba o dãdea pe Ciorbã
Ministru-n morse rãspundea
Ciocnind douã pahare
În cercuri aerul rotea
Cuprins de-asa lucrare
si din adânc necunoscut
Venea încet-încet
Un tip distins, cam încrezut
Era de la Parchet
,,Din sfera mea, aici la voi
Venii tocmai de-acasã
Ia scoateti iute amândoi
si însirati pe masã
Tot ce-n serviete ati dosit
(Ciudat! Nu vorbea tare)
De-asemeni, scoateti negresit
Ce-aveti prin buzunare!’’
Povestea abia acu s-a-ncins
E zarvã si tam-tam
Traian cãzu sau fu împins
Din sânul lui Avram
Acesta mic, însã viteaz
La fel ca un cocos
Rãspunde ,,ia nu face caz
Am drob si caltabos’’
,,si-n plic, acolo oare ce-i?’’
Traian, plângând, sughitã:
,,Sunt bani de la nepotii mei
I-am luat din punugulitã!’’
Priveste poza lui Cãlin
De jos, în tot înaltul
,,Ce-ti pasã tie chip hain
Dac-oi fi eu sau altul
Mi-ai spus ,,te du!’’ si iatã, plec
Mã sperie ancheta
Pe la palat n-o sã mai trec
Sã-ti vãd motocicleta’’

Autor: Studenta Loredana Cristea din Maramures.
A fost postata pe siteul Antena3 la Sinteza zilei.
Este cea mai "originala" sinteza a scandalului CALTABOSUL

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare