17 iul. 2008

Procurorii DNA vor sa acuze mai multi elevi din Sighet pentru dare de mita

La sediul DNA Cluj continua audieri maraton in cazul fraudei de la Bacalaureatul din Sighet. Procurorii au audiat, timp de cinci ore, doi dintre profesorii supraveghetori, iar apoi alte trei ore inca trei supraveghetori. In cursul zilei de azi a fost adus in fata anchetatorilor si profesorul universitar Virgil Ispas, seful comisiei de bacalaureat de la Grupul Scolar de Industrie Mica si Servicii Sighetu Marmatiei. Pana acum, anchetatorii au audiat si mai multi elevi care au sustinut examenul la Sighet, dar acestia au negat faptul ca au dat bani pentru a lua BAC-ul fara emotii. Totusi, elevul Ion Lihet a dezvaluit in detaliu modul in care Meda Leordean, directorul de studii a Liceului Privat "Gheorghe Pop de Basesti" Sighet, l-a ajutatat sa copieze. El a spus ca rezolvarea subiectelor au fost aduse chiar de catre Leordean. Eleva Ileana Botici, arestata deja pentru 29 de zile, a recunoscut faptul ca strans 106.000 lei. "Am strans de la clasa mea suma de 22.000 lei, iar de la celelalte clase mi s-au predat alti bani, in total vreo 104.000 sau 106.000 lei (...). Eu am ajuns sa strang banii intrucat seful de clasa era baiat, iar Leordean mi-a spus ca nu ii trebuie baiat, asa ca elevii m-au desemnat pe mine", sustine Botici in declaratia data anchetatorilor. Mai mult, din interceptarile telefonice reiese faptul ca Botici a luat legatura cu colegi de-ai sai care erau plecati la munca in strainatate si i-a anuntat ca au posibilitatea sa isi ia examenul contra unor sume de bani.
Sursa: http://www.informatia-zilei.ro/index.php?sect=actualitatea&editia=bm&data=2008-07-17&id=21041

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare