21 nov. 2008

Şcoala din Finteuşu Mare suferă în tăcere…/ Chiar dacă au fost bani, lucrările au demarat în prag de iarnă!

Am trecut pe la Finteuşu Mare cu gîndul la vestitul cor, care împlineşte 90 de ani de la înfiinţare… Am trecut pe la şcoală şi am văzut şantierul de acolo. Ne-am gîndit la faptul că directorul Dragoş, împreună cu cadrele didactice fac tot posibilul ca elevii să se simtă bine… Şi am încercat o discuţie la temă. Iniţial, cu directorul şcolii. Mai apoi şi cu profesorii. Din start am înţeles că există o nemulţumire. Şi am aflat că nici cei de la inspectorat şi nici cei de la Centrul bugetar din Şomcuta nu au mişcat un deget pentru ca şcoala din Finteuş să beneficieze de fonduri. Şi atunci au căutat cei de aici să se ajute singuri. Şi au reuşit. Au venit cu destinaţie clară Finteuş, 1,7 miliarde lei. Vechi. Bani suficienţi dacă ar fi cheltuiţi cu chibzuială să se rezolve problemele arzătoare ale şcolii: schimbat de ferestre, toalete şi încălzitul termic. Asta în mare… Banii au venit în martie 2008. Ştim cu toţii ce se întîmplă cînd vin banii. Dar din martie să stai cu banii în cont şi să nu faci nimic… Oare au dat banii iniţial pentru alte proiecte şi acum au adunat şi pentru Finteuş? Oricum, au avut o vară la dispoziţie, a fost vacanţă şi nu s-au executat lucrările. Acum trebuie să faci licitaţii şi să aştepţi ca lucrurile birocratice să se mişte. Şi ridici din umeri că ai acoperire legală. La Centrul bugetar din Şomcuta problemele sunt la ordinea zilei. Inclusiv la Liceul “Ioan Buteanu” reabilitarea se face de mult timp. Am văzut o nepăsare faţă de aceste probleme ale învăţămîntului din zonă. Dar cei de la Inspectorat ce fac? Am văzut la Finteuşu Mare un întreg corp profesoral revoltat de situaţia creată de întîrzierile survenite în reabilitarea şcolii. Am văzut acum că se lucrează. Sunt anunţate ninsori în Maramureş. Cum vor fi realizate aceste lucrări? Şi mai e o supărare a profesorilor din Finteuş… De ce nu s-au făcut mai puţine cabine de toalete? De ce nu s-a început şi cu centrala termică? Este frig şi copiii au nevoie de căldură… Sau de ce nu s-au schimbat tîmplăriile la ferestre cît era vremea bună? Sigur că explicaţii se vor găsi… Dar faptul că nişte copii suferă de frig şi învaţă în condiţii de şantier, nu reprezintă nimic? Pentru nimeni?
Sursa: Graiul Maramuresului

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare