20 nov. 2008

SCRISOARE DESCHISĂ Adresată membrilor sindicatelor afiliate la FSLI

Stimaţi colegi,

În aceste zile marcate de neînţelegeri, de încercări de manipulare a opiniei publice, pe fondul desfăşurării campaniei electorale şi al crizei tot mai evidente generate de lipsa de autoritate a instituţiilor statului, consider că sunt dator să clarific unele probleme legate de comentariile, întrebările şi chiar injuriile generate de „presupusa” mea candidatură pentru Parlamentul României.
Vă voi răspunde clar – DA– am fost contactat de unele partide, ca şi în anii anteriori, pentru a-mi depune candidatura la alegerile parlamentare sau pentru a ocupa diverse demnităţi publice. Şi astăzi, răspunsul meu este NU, deşi propunerile mă onorează şi le apreciez ca pe o recunoaştere, ca pe o validare a eforturilor şi a conduitei mele.
Ca lider al celei mai mari federaţii sindicale din România, îmi reafirm angajamentul de a nu mă implica în viaţa politică, atâta timp cât îndeplinesc mandatul de preşedinte al organizaţiei. Este nu numai o promisiune, este un crez, şi viaţa demonstrează că angajarea unui lider sindical în viaţa unui partid, ca şi candidatura pentru funcţii publice, inclusiv pentru Parlament, creează inevitabil un grav şi evident conflict de interese.
Nu poţi fi, în acelaşi timp, la putere şi să lupţi, ca lider sindical, cu puterea, nu poţi exercita presiune, nu ai libertatea de a negocia în interesul organizaţiei şi de a impune, când este nevoie, rezolvarea numeroaselor probleme ale membrilor de sindicat.
Sindicalismul românesc se radicalizează sub presiunea nevoilor zilnice, a amatorismului şi oportunismului guvernanţilor, a unor structuri ale puterii locale şi asta implică echidistanţa liderilor, în general, iar, în ceea ce mă priveşte, nu v-aş putea reprezenta eficient şi onest dacă nu aş avea libertatea de acţiune, , dacă aş fi suspectat de complicităţi, aranjamente şi înregimentare politică.
Repet angajamentul meu de a rămâne un lider sindical echidistant, capabil, alături de colegii mei, să păstrez deschise toate canalele de comunicare, să nu pierd încrederea dumneavoastră şi a partenerilor sociali, pentru ca, împreună, să asigurăm coeziunea în interiorul organizaţiei, coerenţa şi viziunea demersurilor noastre în relaţiile cu puterea şi cu partenerii sociali.


Cu deosebit respect,

Aurel CORNEA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare