25 mar. 2010

26 MARTIE 2010 ORA 10 PRIMA DEZBATERE A LEN CU SINDICATELE

Maine la ora 10.oo am fost invitati la prima intalnire cu reprezentantii MECTS pentru a discuta pe marginea acestei legi.
Asa ca va propun spre dezbatere si analiza problema structurii invatamantului.
Art. 22 (1) Sistemul de învatamânt preuniversitar cuprinde urmatoarele niveluri:
a) educatia timpurie (0 – 6 ani), formata din nivelul anteprescolar (0-3 ani) si învatamântul
prescolar, care cuprinde grupa mica, grupa mijlocie, grupa mare (3–6 ani);
b) învatamântul primar care cuprinde clasa pregatitoare si clasele I-IV;
c) învatamântul secundar care cuprinde:
- învatamântul secundar inferior sau gimnazial, care cuprinde clasele V–IX,
- învatamântul secundar superior sau liceal, care cuprinde clasele de liceu X–XII, pentru
filiera teoretica si pentru filiera vocationala, respectiv clasele de liceu X-XIII, pentru
filiera tehnologica;
d) învatamântul tertiar non-universitar, care cuprinde învatamântul postliceal.
(2) Învatamântul primar si cel secundar inferior constituie învatamântul obligatoriu. Clasele a
X-a si a XI-a din învatamântul liceal, filiera tehnologica, urmate de stagiul de pregatire
practica, care permite obtinerea certificatului de calificare de nivel EQF 3, reprezinta
învatamântul profesional.
(3) Învatamântul profesional si tehnic este format din: învatamânt profesional, liceu – filiera
tehnologica si învatamânt postliceal.
(4) Formele de organizare a învatamântului preuniversitar sunt: învatamânt de zi, seral, cu
frecventa redusa, la distanta si, pentru copiii cu cerinte educative speciale, nedeplasabili, la
domiciliu sau la spital.
(5) Învatamântul obligatoriu este învatamânt de zi. În mod exceptional, pentru persoanele care
au depasit cu mai mult de 3 ani vârsta clasei, învatamântul obligatoriu se poate organiza si în
alte forme de învatamânt, pe baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educatiei,
Cercetarii, Tineretului si Sportului.
(6) În sistemul de învatamânt preuniversitar pot functiona unitati pilot, experimentale si de
aplicatie.
Din acest punct de vedere cred ca un referendum in randul parintilor daca sunt de acord cu propunerea MECTS sau este mai bine actualul ar fi interesant.
IN ACELASI TIMP O SA VA TIN LA CURENT CU DESFASURAREA NEGOCIERILOR...EVIDENT DACA O SA FIE NEGOCIERI

14 comentarii:

  1. Va rog ,faceti in asa fel incat blocarea acestei legi infame sa fie prioritatea!Sa nu mai urle unii pe la tv ca profesorii vor doar bani!Aratati-le ca vrem reforma adevarata,nu mizerii precum aceasta (farade)lege!

    RăspundețiȘtergere
  2. MAI DESTEPTILOR CARE CONDUCETI OLIGOFREN TARA ASTA! CEL MAI BUN SISTEM DE INVATAMANT ERA CEL DIN ANII '70-'80 CU CARE SE CREAU VALORI ADEVARATE IN TOATE DOMENIILE.VOI DACA ATI FOST REPETENTI IN ACEI ANI, DESIGUR CA ACUM DORITI DEMOLAREA ACELOR MODELE,DE ACEEA CONDUCETI ASA O TARA, DE ACEEA SUNTETI INCOMPETENTI.GANDITI CA GOLANII DE DUPA COLTUL BLOCULUI:CU CARTE U SE FAC BANI! VOI TREBUIE SA DISPARETI DE PE FATA PAMANTULUI.GREVA GENERALA! GREVA GENERALA! GREVA GENERALA!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. si daca grupa pregatitoare va trece la primar miile de educatoare ce vor face? afara? si cu titularii cum ramane?

    RăspundețiȘtergere
  4. copiii au dreptul al copilarie

    RăspundețiȘtergere
  5. In privinta structurii invatamantului consider ca este cel mai bun sistemul actual.
    Trecerea clasei a IX-a la gimnaziu va crea bulversari enorme in sistem atat in privinta spatiilor si a dotarilor cat si in ceea ce priveste mobilitatea personalului didactic.
    Motivatia guvernantilor-scadera abandonului scolar in mediul rural este o falsa problema.
    Legea aceasta trebuie schimbata radical in foarte multe puncte.
    Singurul aspect pozitiv este cel legat de organizarea masterului educational si a stagiului pe langa un mentor pe care trebuie sa-l faca un viitor absolvent care doreste sa intre in randul cadrelor didactice

    RăspundețiȘtergere
  6. Trebuie sa facem cumva ca aceasta lege, o porcarie, sa nu se aplice.

    RăspundețiȘtergere
  7. Cine ne explica si noua, amaratilor de rand, care sunt AVANTAJELE noii organizari fata de cea prezenta? Ce castiga copilul (respectiv societatea), pe termen lung, ca viitor adult performant la nivel social? Sau poate e asa de evident ca numai niste idioti ca mine nu au revelatia perfectiunii atunci cand le este aruncata in ochi...

    RăspundețiȘtergere
  8. sa se faca referendum in randul parintilor. orice parinte normal la cap nu va accepta asta. eu nu mi-as da copilul la scoala la 6 ani, nu as opta pentru asta ...daca ni se va da de ales

    RăspundețiȘtergere
  9. sunt de acord cu obligativitatea grupei pregatitoare dar in nici un caz cu trecerea ei la scoala. noi facem suficint de multe lucruri cu acesti copii la grupa pregatitoare. sa se rasfoiasca numai programa

    RăspundețiȘtergere
  10. daca am dubla specializare voi putea preda la clasa zero cum mai este numita intre noi?

    RăspundețiȘtergere
  11. Constat cu stupoare ca numai noi, dascalii suntem mereu blamati.Ma intreb insa, oare chiar nu vede nimeni ca in urma atator schimbari in invatamant, dupa 20 de ani, parintii actualilor elevi, nu mai pot lua hotarari nici pentru ei, ce sa mai vorbim de hotarari in legatura cu proprii elevi.Daca unii au afaceri de milioane si o gandire economica buna, nu inseamna neaparat ca pot sa priveasca corect si problemele din invatamant.Altii insa, marea majoritate din pacate, habar-n-au cu ce se mananca scoala.Sunt fericiti ca 4-6 ore scapa de odraslelel lor in fiecare zi.Nu cred ca pentru un pacient se face consiliu de familie si-i este recomandat medicului cum si in ce fel sa-l opereze.Cred ca a venit momentul sa fim lasati sa ne facem mesria (nu treaba cum se tot vehiculeaza mai nou!)!

    RăspundețiȘtergere
  12. Sunt de acord cu Mircea de la ora 22.01 si cu anonimul de la 06,46.
    Aici, desi unii care cred ca scapa sub protectia anonimatului, ar trebui sa vorbim frumos, chiar daca de multe ori ne vine greu.
    Daca am tolerat fel de fel de comportamente, de 20 de ani incoace, trebuie sa ne asumam si raspunderea propriilor noastre pareri, nu sa injuram sistemul pe care tot noi, oamenii,
    l-am creat.
    Cine are idei bune sa le spuna, poate ne asculta cineva care are putere decizionala.
    Sunt sigura ca-i mai bine asa!

    prof. Adriana Petre

    RăspundețiȘtergere
  13. Trandafirul portocaliu26.03.2010, 19:12

    SUnt dascal si fiul meu mi-a cerut un costumas de blugi de Pasti,cum la randul meu tatal meu taran mi-a cumparat!iar eu i-am spus ca nu are guvernul bani!miel nu o sa mancam,prajituri mai putine,suc deloc ca nu face bine organismului si tot asa....PANA CAND DL> POP???EUROSINDUL ce mai face?!Tot pustiu ca si la revelion!HOTILOR de asteptari si suflete!

    RăspundețiȘtergere
  14. ,,Anonim spunea...
    MAI DESTEPTILOR CARE CONDUCETI OLIGOFREN TARA ASTA! CEL MAI BUN SISTEM DE INVATAMANT ERA CEL DIN ANII '70-'80 CU CARE SE CREAU VALORI ADEVARATE IN TOATE DOMENIILE.VOI DACA ATI FOST REPETENTI IN ACEI ANI, DESIGUR CA ACUM DORITI DEMOLAREA ACELOR MODELE,DE ACEEA CONDUCETI ASA O TARA, DE ACEEA SUNTETI INCOMPETENTI.GANDITI CA GOLANII DE DUPA COLTUL BLOCULUI:CU CARTE NU SE FAC BANI! VOI TREBUIE SA DISPARETI DE PE FATA PAMANTULUI.GREVA GENERALA! GREVA GENERALA! GREVA GENERALA!!!!!!!!''
    Subscriu afirmatiilor acestui coleg desi suntem considerati,,comunisti''...
    Greva generala pana la capat cu cererea demiterii Guvernului cred ca ar fi o solutie..
    Si acum intrebare de 10 puncte: daca este criza n-ar trebui ca si guvernantii sa-si ia salariile in proportie de 40-50%? S-au facut reduceri de posturi si pe la ei, ca pe la noi nu mai exista adjuncti(Navodari).
    Multumim domnule Pop pentru informatiile utile! Sanatate tuturor!

    RăspundețiȘtergere

Postări populare