30 aug. 2012

10 pași pentru o strategie coerentă in SISTEMUL DE ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITA

SISTEMUL ÎNVĂȚĂMÂNTULUI PREUNIVERSITAR
10 pași pentru o strategie coerentă


În România, se simte nevoia, categoric, de o stabilizare a sistemul de învăţământ preuniversitar. Stabilizare ce se poate realiza, simplu şi eficient, prin zece paşi iar aceştia sunt absolut necesari de pus în aplicare în perioada imediat următoare.

1. Rescrierea tuturor programelor școlare
2. Manuale şcolare electronice
3. Corectarea Legii Educației Naționale
4. Formarea corpului profesoral în baza noilor programe
5. Compatibilizarea construcției de unități școlare cu programul de microbuze școlare; verificarea şi controlul investiţiilor
6. Analizarea angajaţilor din unităţile şcolare şi renormarea posturilor
7. Finalizarea legislației secundare a Legii Educației Naționale
8. Reorganizarea reţelei şcolare
9. Organizarea concursurilor pentru funcţiile de conducere
10. Semnarea unui acord social de stabilitate pe 10 ani

Primul pas obligatoriu, în acest moment, este rescrierea tuturor programelor şcolare. Școala românească are programe neadaptate, orientate spre cantitate de informații, nu spre formare de abilități.
Odată cu rescrierea acestor programe şcoale, putem discuta de un nou curiculum naţional. De la apariţia Legii Educaţiei, nu au fost rescrise decât trei programe şcolare, ceea ce a dus la întârzierea aplicării reformei.
Trebuie regândite, planurile de învăţământ, însemnând numărul de ore pe care trebuie să le parcurgă elevii, în funcţie de clasele şi profilele la care sunt înscrişi.
Odată cu rescrierea programelor şcolare, avem absolută nevoie de implementarea manualelor.
Aici, la al doilea punct, lucrurile sunt foarte simple, din punctul meu de vedere. Trebuie introduse manuale şcolare electronice, acele ebook-uri în termeni informatici, în care să se poată introduce toate manualele care se scriu pe nivelul de învăţământ. În felul acesta, profesorii care semnează acele manuale, pot să predea dreptul de utilizare a produsului final Ministerului Educaţiei iar acestă să plătească acest serviciu. Ca urmare, fiecare elev să poată să-şi aducă, pe ebook, manualul pe care profesorul îl recomandă la clasa respectivă. Asta ar da posibilitatea de a nu mai aştepta oferte pentru tipărirea manualelor iar din punct de vedere financiar, efortul nu ar fi foarte mare. În momentul de faţă discutăm de aproximativ 18 milioane de lei pe care Ministerul Educaţiei îi plăteşte, anual, doar pentru retipărirea a maximum 15% din manuale. Mai mult, nu există cuantificată o sumă a auxiliarelor pe care le plătesc părinţii. O investiţie în ebook-uri ar însemna undeva pe la 80, 90 milioane de euro, bani pe care Ministerul Educaţiei i-ar aloca o singură dată, la patru sau cinci ani.
Astfel, dacă facem un calcul simplu, investiţia în aceste ebook-uri se dovedeşte un lucru realizabil şi eficient
Odată ce avem planurile de programe şcolare, avem manualele, putem să trecem la al treilea pas: formarea corpului profesoral în baza noilor programe şcolare.
Al patrulea pas este corectarea Legii Educaţiei Naţionale, care poate deveni, dacă vrem, şi pasul unu, deoarece această Lege a Educaţiei Naţionale trebuie articulată în aşa fel încât să fie utilă şi practică.
Actuala Lege a Educaţiei are foarte multe carenţe, este o lege făcută „pe picior”, sunt lucruri pe care eu, ca ministru, le-am corectat în mandatul de 45 de zile, însă au rămas foarte multe lucruri care încă mai trebuiesc îndreptate.
Al cincelea lucru pe care trebuie să-l facem, după aplicarea cadrului legislativ, este să compatibilizăm programul de construcţii de unităţi şcolare cu programul de microbuze şcolare.
Aici este foarte simplu: trebuie corelate cele două programe naţionale. O să le iau pe rând: programul de microbuze şcolare, în care ministerul investeşte aproximativ 200 de milioane de euro, trebuie regândit pentru a nu se cumpăra doar un anumit tip de microbuze. Există situaţii în care microbuzele pot fi înlocuite de atv-uri sau de şalupe, spre exemplu în cazul zonelor Tulcea-Delta Dunării, sau autobuze în zonele în care se transportă un număr mare de elevi pe o distanţă micî. Astfel se eficientizează foarte mult acest transport. Programul de microbuze putem să-l gândim şi pe cinci ani de zile, ca un program multianual. Asta ar însemna să se aloce un miliard de euro, o singură dată la cinci ani, pentru acest parc auto, nu să alocăm, anual, 200 de milioane de euro anual.
Verificarea şi controlul investițiilor sunt, în acest moment, scăpate de sub control, în sensul în care sunt foarte multe investiţii începute, nefinalizate, unele finalizate şi neplătite, datoriile sunt mari, unele investiţii sunt supradimensionate, altele subdimensionate, unele dintre aceste investiţii au fost făcute în comune unde nu mai există copii şi aşa mai departe. Odată cu analiza şi corelarea celor două programe, putem discuta de alocări financiare pe unităţi şcolare unde nu mai are sens să punem microbuze şcolare sau alte mijloace de transport, plecând de la ceea ce este rata de natalitate în zona respectivă. Marja de eroare este foarte, foarte mică, pentru că, la nivelul ministerului Muncii, există date privind numărul de copii, pe tranşe de vârstă, în fiecare zonă. Ca urmare, se poate gândi un plan pentru următorii patru ani de zile, uşor aplicabil, pe cele două elemente.
În al şaselea rând, trebuie regândită salarizarea angajaţilor din învăţământ, elaborarea regulamentului pentru sporuri, precum şi deblocarea posturilor, mai ales pentru personalul nedidactic şi didactic auxiliar. Bugetul pe anul 2013 trebuie construit după modificarea Legii salarizării unitare pentru sistemul bugetar, nu invers, cum se practica până acum.
Al şaptelea pas pe care trebuie să-l facem este finalizarea legislaţiei secundare a Legii Educaţiei Naţionale iar aici discutăm de regulamentul de funcţionare al unităţilor şcolare, unde este obligatorie integrarea planului privind violenţa în şcoli, responsabilităţile elevilor, ale părinţilor, ale corpului profesoral. Acest regulament este absolut necesar, dacă vreţi, cu 1 septembrie să fie aplicat, menţionând că, atunci când am fost la Ministerul Educaţiei, acest regulament era finalizat în proporţie de 99%. Alt regulament este cel de funcţionare în Consiliul de Administraţie iar aici funcţionăm cu un Consiliu de Administraţie pe vechea lege şi cu regulament pe vechea lege, deci e o nevoie acută şi aici de revizuire odată cu modificarea Legii. Acestea sunt două dintre cele mai importante ordine care nu au fost aprobate, deşi Legea este în viguare de un an şi jumătate.
Reorganizarea reţelei şcolare, al optulea punct, este absolut obligatorie, mai ales că, în ultimii trei ani de zile, au fost desfiinţate unităţi şcolare fără nicio fundamentare. Singurele criterii folosite de conducerile PDL erau doar cele politice.
Al nouălea pas este organizarea concursurilor pentru funcţiile de conducere, care trebuie să fie, într-adevăr, bine aplicat. Urgent, anul acesta calendaristic, trebuie să avem concursurile şi de director şi de inspectori iar şcolile să aibă o stabilitate din punct de vedere al actului manegerial. Trebuie reamintit că regulamentul pentru organizarea concursurilor pentru funcţiile de conducere nu a fost elaborat, deşi este absolută urgentarea sa.
Al zecelea pas, dacă vreţi, dacă nu chiar primul pas, este semnarea unui acord social, de către toţi profesorii, toţi părinţii, toţi studenţii, toate partidele politice, în aşa fel încât următorii zece ani de zile să nu se modifice strategiile prevăzute. Aici discutăm despre strategii pe termen mediu, de zece ani de zile, când, pot să fie văzute rezultatele reformei prin noile programe şcolare, programe ce trebuie făcute în maximum trei ani de zile.
Aceştia sunt cei zece paşi pe care eu îi văd obligatorii şi necesari pentru a relansa învăţământul preuniversitar din România.

30 de comentarii:

  1. Foarte bine gandit domnule Liviu Pop. Intr-adevar avem nevoie de stabilitate, de calitate si de oameni capabili sa conduca unitatile de invatamant.

    RăspundețiȘtergere
  2. Daca acestea s-ar indeplini ar fi alta mancare de peste! Chiar numai pasul cu salarizarea, o salarizare decenta a bugetarilor ar revigora sistemul de invatamant pentru ca ar motiva elevii si parintii spre invatat si orientare spre scoala.

    RăspundețiȘtergere
  3. FOARTE FRUMOS si coerent redactat.
    Intrebarea mea... Este un document discutat la nivelul ministerului sau doar opinie personala? Eu sunt FOARTE PESIMIST CA ACTUALA CONDUCERE A MINIETERRULUI( abramburica) este in stare sa accepte si sa puna asa ceva in practica.... a dovedit ca nu prea se pricepe la preuniversitar cu ocazia mandatelor precedente.. vezi ce a facut cu inv profesional dupa ce a obligat toti elevii sa se duca la liceu, scaderea orelor de sport... si altele.
    deci prea putine sanse cu un astfel de ministru.
    daca erati ministru la educatie cred ca aveati sanse sa faceti ceva .. dar asa 0%

    RăspundețiȘtergere
  4. Aveți perfectă dreptate! Însă nu cred că se va face vreun pas din cei precizați de dvs...sau dacă se va face, tot de la nivel înalt ar porni ideile și fără a fi consultate și cadrele didactice din învățământul preuniversitar. La mulți pași enumerați de dvs ar trebui cerută părerea noastră, a cadrelor didactice, pentru că noi știm cel mai bine cu ce probleme de confruntăm.

    RăspundețiȘtergere
  5. domunule liviu pop dvs faceti parte din guverne? de ce ati fost de acord cu ordonanta care esaloneaza hotararile judecatoresti obtinute in 2012?

    sunteti un penibil d-le pop!!! una spuneti cand sunteti lider sindical, referitor la aplicarea hotararilor judecatoresti, si alta voatati ca politician!!!
    nu exista nici o diferenta intre pdl si dvs in acest moment!!
    sa ne cereti votul!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Va felicit pentru elaborarea acestor pasi, sper insa sa fie aplicati in viitor. As mai adauga un lucru foarte important decontarea cadrelor didactice de catre minister, deaoarece primariile nu deconteaza niciodata transportul, gasind tot felul de motive, si al doilea lucru pentru profesorii de informatica ce stau intr-un laborator cu 25+1 calculatoare sporul care s-a taiat in 2012.Va rog din suflet daca puteti sa faceti cunoscute opiniile mele d-nei ministru. Sunt disperata la gandul ca incepe scoala si o sa reiau naveta pe care o fac de 8 ani , 60 km dus-60 km intors,care ma costa 300 ron dintr-un salariu de 950 ron. Primarul si conducerea scolii nici nu vor sa auda de decontare. Am dat in judecata, suntem si acum in proces, probabil pana se vor recupera banii va mai dura. va multumesc anticipat pentru timpul in care ati citit acest mesaj.
    Semnat,
    Prof. Gavrilă Cristina
    Liceul Tehnologic C. N. Plopșor
    Comuna Plenița, Jud. Dolj

    RăspundețiȘtergere
  7. Cineva, mai sus, v-a intrebat ceva. Asteptam raspunsul dumneavoastra. Ca sa stiti ce sa raspundeti cititi ce scrie mai jos:
    „OG 17/2012 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare. Ordonanta nr. 17/2012
    Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 611 din 24 august 2012
    Art. 14
    (1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, plata neefectuata a sumelor stabilite prin hotarari judecatoresti reprezentand drepturi de natura salariala stabilite in favoarea personalului din sectorul bugetar, devenite executorii in perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2012, se va realiza in aceleasi conditii cu cele prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 71/2009 privind plata unor sume prevazute in titluri executorii avand ca obiect acordarea de drepturi salariale personalului din sectorul bugetar, aprobata cu modificari prin Legea nr. 230/2011, ale carei dispozitii se aplica in mod corespunzator.
    (2) Plata sumelor prevazute la alin. (1) se va efectua din sumele aprobate la titlul "Cheltuieli de personal".
    Domnule Pop, am avut mare incredere in acest guvern si in dumneavoastra. Stiti care este rezultatul? O foarte mare dezamagire! Nu pot exprima in cuvinte ce simt. Informatia referitoare la ce a aparut in MO o am de pe edu.ro. Dumneavoastra, ca reprezentant al sindicatului, ce parere aveti despre faptul ca s-au castigat hotarari, dar nu se platesc la timp? Este mai mult decat umilitor! Am facut greseala sa cred in noul guvern, insa este la fel ca celalat! Stiti ce pot face eu, ca simplu cetatean? Am cativa pasi pe care ii voi pune in aplicare:
    1. Luni, cand ajung la scoala, ma retrag din sindicat si mai conving inca vreo 30 de colegi.
    2. O sa afisez Art. 14 din Monitorul Oficial si informez colegii ca, daca aveau sperante la ceva plati pe baza hotararilor castigate (legea 330/ sigur stiti despre ce este vorba) si timbrate la 22 iunie 2012, sa nu mai fie atat de increzatori in actiunile sindicale. In fond, ele devin nule.
    3. Nu mai merg niciodata la vot in tara asta. Nu merita osteneala!

    Acesti pasi sunt mult mai adecvati la realitatea pe care o traim, decat pasii dumneavoastra de mai sus.
    Astept raspuns argumentat. Si, da, prefer sa raman un anonim pentru ca guvernul Ponta ma trateaza ca pe un anonim.

    RăspundețiȘtergere
  8. Va felicit, si multumesc pentru informatie si sprijin.
    Am onoare sa spun ca sunt titular in invatamant si ma bucur pentru acest lucru, in baza corectiilor ce le-ati adul la Metodologia miscarii cadrelor didactice. Imi face multa placere si respect sa va multumesc

    Cu respect
    prof Petrea Ionel

    RăspundețiȘtergere
  9. Pana la ebook-uri (si bacalaureatul diferentiat): e nevoie de manuale la CURSUL . . . SUPERIOR al liceului !

    RăspundețiȘtergere
  10. Corect. Rugam urgentarea organizarii concursurilor pentru functii de conducere. De ce se amana atat? De ce nu au aparut metodologiile pt concurs? Au ajuns scolile pe mana unor oamneni care nu au nici o tangenta cu managementul unei scoli. S-au inlocuit dierctori competenti cu altii, numai de dragul schimbarii sau a culorii politice!!! Vai de noi daca se continua asa....

    RăspundețiȘtergere
  11. Pacat ca nu tineti cont si de degrevarea directorilor de gradinita. Foarte multe dintre noi vom renunta la posturile de conducere, pentru ca nu poti sta la clasa 5 ore, apoi sa-ti pregatesti orele de a doua zi si sa faci situatii, sa participi la diversele comisii si comitete, sa faci activitati extracurriculare, etc, si sa pleci aproape zilnic acasa seara, dupa 10-12 ore petrecute in unitate. Fiecare dintre noi avem si familie si ar trebui sa avem si timp pentru a ne recrea!

    RăspundețiȘtergere
  12. Intai ar trebui ca directorii sa nu mai considere scoala ca pe propria "mosie". La pretransferul din aug.2012, desi eram titularul scolii pe 1/2 norma, cu domiciliul in localitatea unde era scoala si voiam pretransfer pe o norma intreaga vacantata, i s-a dat acordul pentru pretransfer altuia. Acel altcineva este titular si domiciliat in alta localitate decat unde este scoala cu post vacant. In urma reclamatiilor facute la ISJ, niciunul nu a primit postul vacant. Contracandidatul avea acordul scolii obtinut ilegal, eu nu aveam acordul. De ce trebuie sa platesc eu pentru greselile altora?

    RăspundețiȘtergere
  13. Cineva, mai sus, v-a intrebat ceva. Asteptam raspunsul dumneavoastra. Ca sa stiti ce sa raspundeti cititi ce scrie mai jos:
    „OG 17/2012 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare. Ordonanta nr. 17/2012
    Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 611 din 24 august 2012
    Art. 14
    (1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, plata neefectuata a sumelor stabilite prin hotarari judecatoresti reprezentand drepturi de natura salariala stabilite in favoarea personalului din sectorul bugetar, devenite executorii in perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2012, se va realiza in aceleasi conditii cu cele prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 71/2009 privind plata unor sume prevazute in titluri executorii avand ca obiect acordarea de drepturi salariale personalului din sectorul bugetar, aprobata cu modificari prin Legea nr. 230/2011, ale carei dispozitii se aplica in mod corespunzator.
    (2) Plata sumelor prevazute la alin. (1) se va efectua din sumele aprobate la titlul "Cheltuieli de personal".

    Domnule Pop, am avut mare incredere in acest guvern si in dumneavoastra. Stiti care este rezultatul? O foarte mare dezamagire! Nu pot exprima in cuvinte ce simt. Informatia referitoare la ce a aparut in MO o am de pe edu.ro. Dumneavoastra, ca reprezentant al sindicatului, ce parere aveti despre faptul ca s-au castigat hotarari, dar nu se platesc la timp? Este mai mult decat umilitor! Am facut greseala sa cred in noul guvern, insa este la fel ca celalat! Stiti ce pot face eu, ca simplu cetatean? Am cativa pasi pe care ii voi pune in aplicare:

    1. Luni, cand ajung la scoala, ma retrag din sindicat si mai conving inca vreo 30 de colegi.

    2. O sa afisez Art. 14 din Monitorul Oficial si informez colegii ca, daca aveau sperante la ceva plati pe baza hotararilor castigate (legea 330/ sigur stiti despre ce este vorba) si timbrate la 22 iunie 2012, sa nu mai fie atat de increzatori in actiunile sindicale. In fond, ele devin nule.

    3. Nu mai merg niciodata la vot in tara asta. Nu merita osteneala!

    Acesti pasi sunt mult mai adecvati la realitatea pe care o traim, decat pasii dumneavoastra de mai sus.
    Astept raspuns argumentat. Si, da, prefer sa raman un anonim pentru ca guvernul Ponta ma trateaza ca pe un anonim.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bai, tu te-ai mai retras de vreo suta si ceva de ori din sindicat si in timpul guvernarii pedele ca doar nu te doare tastatura. Dar, apropo: cand faceti si voi, postacii pedelisti un sindicat. Sa aveti, concret, de unde va retrage.

      Ștergere
  14. Sunteti pe drumul cel bun!

    RăspundețiȘtergere
  15. Dar de profesorii care nu au nicio legătură cu învățământul și care îl păcălesc cine se ocupă ? Sunt atâția așa-ziși profesori, care nu sunt în stare să mențină liniștea unui colectiv de clasa a V-a, sau care citesc lecțiile din cărți, sau care abuzează de violența fizică, sau care trimit elevii în timpul orelor după tampoane, sau care le povestesc elevilor despre dezamăgirile lor sexuale, sau care ..., sau care ..., sau care ..., în detrimentul altor profesori - suplinitori, dar care nu au loc de cei amintiți anterior, deși sunt foarte pregătiți psiho-pedagogic ! Există foarte multă suferință, învrăjbire, frustrare și amărăciune printre noi din acest punct de vedere. Ocupați-vă legal și oficial de aceștia și veți rezolva mult mai ușor cele 10 puncte menționate !

    RăspundețiȘtergere
  16. Orice INITIATIVA este bine primita , domnule Pop ! FELICITARI si sustinere ! Invatamantul (preuniversitar) trebuie curatat urgent de zgura : ARACIP ,CJRAE , exesul de "documente scolare" , proceduri etc. , limbajul de plastic (competente , experti , etc. ) !

    RăspundețiȘtergere
  17. 17 septembrie ? Masura de nota 10 !

    RăspundețiȘtergere
  18. Daca-mi permiteti, as adauga inca un pas, capital pentru reusita oricarui demers:
    - Alfabetizarea ministrilor, inainte de investire, daca e posibil!

    RăspundețiȘtergere
  19. O alta idee (haioasa) uitata : BACU' . . . INTERNATIONAL ! Sa pici bacu' . . . international ! Eee , alt nivel , alta prestanta ! Imi aduce aminte de bacu' . . . olimpicilor de la Bacau , ce . . . succes !

    RăspundețiȘtergere
  20. Cultura sindicala : conducerea centrala a sindicatului sa solicite si sa publice punctul de vedere al unui expert in educatie INDEPENDENT , cu privire la menirea si UTILITATEA conreta a ARACIP , CJRAE , invatamantul centrat pe hartii si dovezi (???) , evaluarea cadrelor didactice , subiectele de la titularizare etc. !

    RăspundețiȘtergere
  21. Domnule Pop,
    sunt foarte dezamagit. Ati inceput sa priviti lucrurile ca un politician. Ca lider de sindicat pe primul loc trebuia sa treceti punerea in aplicare a hotararilor judecatoresti si o salarizare decenta a celor care vor sa lucreze eficient in invatamant.
    Ori ca nu aveti curajul ori FMI-ul guverneaza in aceasta tara. Mi-e greata deja de toti politicieni si de majoritatea liderilor de sindicat.
    Maine voi explica si eu la colegi atitudinea pasiva a dv. fata de hotararile judecatoresti. Ma gandesc sa propun colegilor suspendarea platilor cotizatiilor de sindicat pana cand va merita sa dam bani la un sindicat care uite de oamenii lui.

    RăspundețiȘtergere
  22. D-le Pop Liviu, primul pas este sa anuntati inspectorii generalii pe care i-ati numit in functii anul acesta sa termenine cu atatea hartii pe care le cer inca de la inceput de an scolar. Parca sunt mai multe decat anul trecut!!!!
    De ce? Hartiile conteaza si pt. dvs. ca si pt. portocalii? sau poate conteaza mai mult!
    O greva prin care sa solicitam eliminarea hartiilor inutile din cerintele MECTS si a ISJ-urilor cred ca ar fi opotuna acum, stimati colegi!!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevarat ai grait, Anonim din 10.10.2012! sunt cerute mai multe tone de hartii, decat a fost vreodata!

      N-ar fi mai simplu sa stau acasa, sa primesc pe email adresele inspectoratului/directorului/responsabilului de comisie etc si sa completez hartiile, decat sa pierd timpul deplasandu-ma catre scoala?

      As fi mai eficient in intocmirea dosarelor cerute, cu siguranta!!!!!! activitatea didactica poate sa mai astepte :)

      Ștergere
  23. In etapa de pretransfer, un titular in 2 scoli poate renunta la o scoala si sa o inlocuiasca cu alta daca are consimtamantul scolii unde doreste sa se pretransfere?In metodologie nu apare acest aspect.

    RăspundețiȘtergere
  24. Sunt cadru didactic titular în inv. primar cu o vechime de 18 ani la o scoală din altă localitate decât cea în care locuiesc. În august 2012 am participat din nou la concursul de titularizare pentru a obține un post pe perioadă determinată, pentru apropiere de domiciliu. Am obținut nota 8,40.Deoarece eram deja titulară am fost detașată prin concurs pe postul dorit. Anul acesta am clasa I cu posibilitatea de a continua activitatea în noua școală, însă se pare că posturile sunt scoase din nou pe perioadă determinată. Am sau nu posibilitatea să mă titularizez prin continuitate la această școală, în condițiile în care sunt deja titulară la cealaltă? Doresc cu orice preț să mă apropii de domiciliu și mi se pare nedrept să ofer postul unui cadru didactic aflat în restrângere, în condițiile în care eu am dat concurs pentru el anul trecut. În comunicatul de presă din 7.02.2013 nu se specifica nimic despre statutul celor detasați prin concurs.Vă mulțumesc anticipat pentru răspuns. Cu respect, F.A.

    RăspundețiȘtergere
  25. Dle LIVIU POP, va relatez un caz la care nu gasim solutia.Un membru al consiliului de administratie a adus grave prejudicii scolii prin aducerea presei si televiziunii,fara acordul cond.scolii si a denigrat grav un coleg cu o vechime de 44 de ani invatamant cu acuza cum ca ar fi batut-o,dar fara martodi.Dl prof a avut martori ca era la ora in acel moment ,iar inainte de ora fusese cu doi colegi in cancelarie. Cum poate colectivul s-o scoata din consiliul de administratie,considerand ca nu merita sa mai faca parte din acesta."Incidentul" a fost expus presei in Evenimentul de Olt Gazeta Oltului si OLT TV din 6 febr. 2013.Profesorul e foarte iubit si respectat si nu merita acest lucru.Cititi comentariile la articole.Am dori ceva concret:ordine ale ministerului,legi etc.Toata lumea e de acord cu excluderea ei ,dar nu cunoastem procedura.Va multumim si pt noi si pt ceea ce faceti pt invatamant!

    RăspundețiȘtergere
  26. Domnule Liviu Marian Pop ,

    Am si eu o intrebare legata de noul plan cadru -invatamantul primar.Am vazut ca la clasa III si a IV , apare obiectul Educatie Tehnologica -1 ora .
    Acest obiect il va preda invatatorul sau profesorul cu specializarea Educatie Tehnologica ?

    Cu stima , C.M.

    RăspundețiȘtergere
  27. Pot fi facute sute de legi daca primarii localitatilor hotarasc singuri cine ce si cum se face invatamatul TOT DEGEABA.
    Invatamantul este de importanta cruciala, din aceasta cauza trebuie condus de persoane si structuri responsabile si nu de primari mafioti care numesc consilii de administratie si directori pupincuristi si la care structurile MEN sau inspectoratele judetene dau din umeri! Si atunci vorba lui Basescu se adevereste - invatamantul produce tampiti! S-a schimbat un guvern cu altul dar naravurile s-au mentinut caci trebuie sa fie rasplatite obligatiile. Ce treaba au obligatiile cu invatamantul? Daca primarul vrea el ceva ce mai conteaza daca este sau nu bine pentru invatamant? De parca da bani de la el nu din bugetul national iar parlamentul, guvernul doarm in papuci,anii trec, copiii cresc, ce mai conteaza daca stiu sau nu carte! Daca sunt multi prosti cu atat mai bine. N-o sa ne mai facem bine niciodata caci odata ajunsi in functii romanii stiu bine ce au de facut sa-si creasca burtile,averile sa aseze mafia in primele randuri. Ce-am asteptat de la voi vedem ca nu se poate,fiindca faceti la fel ca cei care au fost dati deoparte. Nu voi ati invins ci noi, dar nu noi avem de castigat ci voi!Ce paradox! Probabil se va intampla si la Bucuresti ca la Sofia cat de curand!

    RăspundețiȘtergere

Postări populare