20 sept. 2012

Intrebari si Raspunsuri

1. Cum se aplica metodologia in cazul art.254 alin 13?(pasii care trebuiesc urmati)

Daca ati ocupat un post didactic prin concurs validat de consiliul de administratie si, ulterior ati dobandit definitivarea in invatamant, directorul unitatii de invatamant incheie contract individual de munca pe durata nedeterminata, in baza deciziei de repartizare a inspectoratului scolar.

2. Sunt absolventa a cursurilor Universitatii de Arte "George Enescu" Iasi, specializarea Design, promotia 2007, durata studiilor de 4 ani la zi.( mentionez ca nu am studiat modulul Pedagogic in timpul facultatii). In anul 2007-2008 am sustinut modulul de Pedagogie la Facultatea de " Istoria si Teoria Artei" din cadrul Universitatii Nationale de Arte - Bucuresti (cu taxa), pe care din motive personale nu l-am putut finaliza.
In anul scolar 2010-2011 am predat la Liceul de Arta "Hariclea Darclee" din Braila, in anul scolar 2011-2012 nu am predat, urmand ca la examenul de titularizare din august 2012 sa obtin nota 7,20 si post de profesor in cadrul aceluiasi liceu.
Dorindu-mi finalizarea modulului de Pedagogie, am contactat Universitatea Nationala de Arte - Bucuresti in vederea procedurilor de urmat. Raspunsul primit in urma solicitarii mele a fost negativ, argumentandu-se faptul ca legislatia in vigoare prevede doua nivele de pregatire initiala fata de unul cum era in vigoare in anul 2008.In urma raspunsului primit am contactat secretariatul Universitatii "Dunarea de Jos" Galati pentru a reincepe modulul conform legii in vigoare. Raspunsul primit a fost ca nivelul 1 al modulului pedagogic a intrat in restrangere si nu se pot face inscrieri.Va rog sa-mi comunicati o modalitate prin care sa pot continua/reincepe modulul pedagogic in vederea sustinerii examenului de definitivat si implicit asigurarea continuitatii in sistemul de invatamant.


Pentru continuarea modului pedagogic, trebuie sa va adresati Universitatii "Dunarea de Jos" din Galati, avand ca temei legal Ordinul ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului 5745/13.09.2012 publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 657/17.09.2012.

3. Ce reglementare legala am in cazul in care vreau sa refuz transferul unui elev cu probleme (nota 7 la purtare, medii mici la discipline)la scoala mea, tinand cont ca elevii de la scoala mea au rezultate scolare deosebite, iar scoala este una de prestigiu; pot cere de la scoala de unde provine un profil psiho-educational parafat de psihologul scolii sau de diriginte/ director; Va multumesc foarte mult.

art. 21 alin. 2 din Legea nr. 1/2011 prevede acordul unitatii primitoare (hotararea consiliului de administratie); prin urmare, daca in regulamentul intern sunt prevazute conditii speciale (asa cum rezulta din art. 146 al OMEC nr. 4925/2005), profilul elevului poate fi solicitat, si transferul poate fi refuzat, dupa caz.

4. As dori sa stiu daca pot fi titular atat in preuniversitar,cat si in
universitar. In Legea 1 nu exista o interdictie in acest sens.


Atat in invatamantul preuniversitar, cat si in invatamantul universitar, posturile didactice se ocupa prin concurs; in urma castigarii concursurilor, veti fi incadrata ca si cadru didactic titular, prin incheierea contractelor individuale de munca.

5. M-am titularizat anul acesta si am vrut sa ma detasez deoarece postul meu este foarte departe;in sedinta publica,am aflat ca nu ma pot detasa pentru ca nu am definitivatul;totusi am inteles ca in alte judete s-a putut.La ISJ -ul de care apartin, nu mi s-au dat decat doua variante:sa ma duc la postul meu sau sa renunt la titularizare si sa ocup un post la suplinire.Va rog mult,spuneti-mi daca este legala aceasta masura;va deranjez pentru ca nu am gasit nicaieri un raspuns clar.Ce fel de examen de titularizare am promovat,daca suntem considerati suplinitori in curs de titularizare si nu avem nici-un drept al titularilor?Am inteles ca si pe decizii scrie-:pentru suplinire.

Daca nu ati dobandit definitivarea in invatamant, dar ati ocupat un post didactic prin concurs validat de consiliul de administratie, contractul individual de munca se incheie pe perioada determinata, de cel mult un an scolar (art. 254 alin. (14) din Legea nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare) ; din acest text de lege rezulta faptul ca nu este posibila detasarea, pana cand nu se incheie contract individual de munca pe perioada nedeterminata.

6. Este legal sa fie numit un profesor de mecanica(subinginer)in functia de director la o scoala gimnaziala, fara ore de profil (mecanica)prin detasare de la un liceu din Bucuresti? Detasarea se incearca sa se faca in perioada 10-17 septembrie 2012, dupa expirarea termenului legal de detasari. In scoala exista cadre didactice compatibile cu functia de director (profesor grad I,expert manager).

Detasarea a fost pentru asigurarea conducerii unitatii de invatamant, cu raportare la pdispozitiile art. 254 indice 1 din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.

7. Sunt debutant in invatamant si voi lua clasa pregatitoare. In aceasta saptamana am fost la formare unde am aflat ca programa nu mai contine obiective (cadru, de referinta) ci competente. Eu, ca orice debutant, pana la sustinerea definitivatului trebuie sa fac proiectele de lectie pentru fiecare disciplina. Problema este ca la formare nu s-a explicat cum vom intocmi aceste proiecte de lectie, avand in vedere ca continuturile nu mai sunt centrate pe obiective. Neclaritatea mea este ce anume vom mai operationaliza? Competentele cu siguranta nu, nici nu le putem masura pe toate! Atunci eu cum imi fac un proiect de lectie? Tin sa precizez ca am pus problema in timpul cursului de formare, dar formatorul nu m-a lamurit, am discutat cu colegii de la alte centre de formare, dar nici ei nu au fost lamuriti, pt ca nici formatorii nu au fost informati cu referire la acest aspect. Eu ce fac in aceste conditii? Cand vine cineva in inspectie si imi cere proiectul de lectie, eu ce ii voi arata, daca nu am primit un raspuns clar la formare in legatura cu intocmirea acestuia? Daca obiectivele cadru au fost inlocuite cu competente generale, cele de referinta cu competente specifice, obiectivele operationale le putem inlocui? Daca da, cu ce? Va rugam sa le solicitati celor care se ocupa cu formarea noastra sa elaboreze o scrisoare metodica cat mai curand in care sa lamureasca aceste aspecte. Asteptam o structura clara a proiectului didactic/ de lectie.

Proiectul de lectie ramane doar pentru situatia in care exista un inspector sau evaluator care solicita acest lucru (inspectia curenta/de specialitate) si se pastreaza operationalizarea obiectivelor. Doar in planificare semestriala si planificarea tematica-macroproiectare se opereaza cu competente.


Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MECTS.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii


14 comentarii:

  1. in cazul celor debutanti,care predau la clasa pregatitoare si trebuie sa-si dea examenul de definitivat in acest an scolar, nu mai este necesara redactarea zilnica a proiectelor de lectie, ci doar ptr inspectiile curente?

    RăspundețiȘtergere
  2. Un invatator poate ocupa 2 posturi, in situatia in care nu a fost nimeni repartizat?Invatatorul este titular.Daca da,cum?La cumul sau plata cu ora?Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  3. Referitor la operationalizarea obiectivelor: deoarece obiectivele operationale se refera strict la ce vor putea dovedi elevii ca stiu sa faca la sfarsitul lectiei / orei de curs, este necesar ca, dupa ce se specifica in proiectul de lectie competentele specifice, sa urmeze si obiectivele operationale ale acelei lectii. Obiectivele fac referire la tinte de atins in termen scurt, in vreme ce competentele implica mult mai mult: cunostinte, deprinderi, valori si atitudini. Acestea nu se pot realiza in timp de o ora, deci se vor urmari pe o perioada mai mare de timp. Cand o competenta specifica a atins un anumit nivel (specificat in descriptorii de performanta, cu respectarea particularitatilor de varsta), se poate trece la urmatoarea treapta de formare a aceleiasi competente (eventual in clasele urmatoare)
    De exemplu, competentei specifice 1.1. (Comunicare in limba romana - clasa pregatitoare) i se pot subordona obiective operationale precum: 1.1.1. Sa selecteze imagini corespunzatoare textului audiat, cel putin 3 din 5; 1.1.2. Sa formuleze raspunsuri la intrebarile referitoare la continutul textului, cel putin 3 din 5 (ex. Cine?, Unde? Cand?); 1.1.3. Sa adreseze intrebari referitoare la personajele textului ascultat, cel putin 2 din 3 (ex. Cine?, Cu cine?, De ce?)
    Raspunsul corect la aceste cerinte (obiective operationale) va demonstra ca scolarul a atins nivelul corespunzator varstei lui, din competenta specifica mentionata. Se poate trece la un nivel superior de formare a aceleiasi competente, pe parcursul scolaritatii.
    Obiectivele operationale vor fi evaluate la sfarsitul lectiei, dar, pentru aceasta, ele trebuie exersate prin activitati de invatare, pe parcursul orei. Deci, evaluam ceea ce am exersat. Trebuie sa existe o concordanta deplina intre predare - invatare si evaluare sau, in alti termeni, intre competentele specifice, continuturile asociate, activitatile de invatare, strategiile de lucru si metodele / formele de evaluare (itemii se construiesc gradat). Evaluarea se face tinand cont de descriptorii de performanta si de criteriile de evaluare, comunicate si copiilor. Asadar, se evalueaza acele cunostinte, priceperi, deprinderi fixate prin obiectivele operationale, derivand din competentele specifice - si exersate prin activitatile de invatare (carora li s-au asociat continuturi corespunzatoare).
    ATENTIE! La clasa pregatitoare nu exista calificative, ci se noteaza daca acele competente specificate in programa scolara au fost realizate la sfarsitul anului sau sunt in curs de realizare! Fiecarui elev i se intocmeste un Raport de evaluare, de care se tine cont in clasa I, pentru a regla acele competente care sunt inca in curs de realizare - repet, la un nivel corespunzator varstei de 6 ani si cerintelor pentru clasa pregatitoare.
    Mult succes!
    Aurora Zamfir, formator ICOS

    RăspundețiȘtergere
  4. Domnule Ministru
    Am o intrebare :un post obtinut prin examen de titularizare (deci, viabil obligatoriu pe 4 ani )poate fi restructurat la numai un an de la obtinerea titularizarii? persoana respectiva a beneficiat , in urma ”restructurarii” de post in localitatea de domiciliu....si, daca e ilegal, cine raspunde?Problema este ca, in tara noastra, cine semnaleaza o infractiune ,este si persoana care va avea probleme cu ISJ,dir.,colegi etc....Apoi,alta intrebare; cine îi sanctioneaza pe directorii si inspectorii de specialitate care tin posturile ascunse si nu le scot la pretransferari?
    Va multumesc anticipat pentru raspuns.

    RăspundețiȘtergere
  5. art. 254 indice 1.... si directorul este ,,personal didactic angajat,, in acel caz? Parca are alte atributii decat cele didactice. si detasarea ,banuiesc, in interesul invatamantului... Aceasi mizerie.

    RăspundețiȘtergere
  6. Domnule Ministru,
    Ce se va întâmpla cu cei ce au susținut CNU în 2 august 2012, au luat între 5,50 - 6,00, dar nu au fost încă repartizați? Mă interesează acest lucru, întrucât, pe lângă faptul că mă aflu într-o astfel de situație, pe lista cu orele vacante pe care au afișat-o cei de la ISJ, în rubrica ”observații”, am văzut scris: ”post rezervat profesor pensionar, plata cu ora”, precum și numele acelui profesor pensionar. Într-adevăr, nu erau posturi întregi, ci câte 10, 12, 9 ore. Eu am dreptul să lucrez doar cu jumătate de normă, pentru că am gradul III de invaliditare locomotorie. Am 40 de ani.

    O altă întrebare: dacă sunt licențiată (cu modulul psihopedagogic - nivelul I - finalizat) și într-o altă specializare decât cea pentru care am susținut CNU din 2 august 2012, pot solicita ore pentru această disciplină?

    Vă mulțumesc pentru răspunsurile pe care le aștept cu nerăbdare!

    RăspundețiȘtergere
  7. Sunt invatator al unei clase I. Am termint si facultatea de psihologie si asistenta sociala Petre Andrei. Nu am dat niciun concurs. Tin ore de cultura civica la gimnaziu. Sunt si diriginta clasei a V-a formata din elevii pe care i-am avut la primar, sunt si consilier educativ. Ce drepturi salariale mi se cuvin?

    RăspundețiȘtergere
  8. Si la Galati aceeasi mizerie... Inspectoarea generala a venit de la partid cu lista de numire a directorilor. Ce concurs... ce competente... ce rezultate... Partidul e-n toate. Unii au fost naivi si chiar au crezut ca se va schimba ceva. Simt ceva (un fel de scarba) in jurul fiintei mele.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ia o lamaie , fa o limonada{ e buna pentru cancer} si bea-o! Nu te mai stresa inutil cu ce se intampla in tara asta!Competenta nu are loc de incompetenta!

      Ștergere
  9. Buna ziua,Domnule ministru!Geografia va saluta!Nici nu am inceput bine activitatea si problemele isi scot perfid capul din diverse conjucturi!
    Sunt profesor titular in,Ialomita,unde predau de doi ani si ma confrunt cu o problema veche ce nu gaseste solutie;autoritatile locale imi refuza,decontul transportului pe motiv de lipsa de fonduri,mai precis lipsa de interes;fiind un oras-municipiu,
    consider ca e imposibil asa ceva,in cdtiile in care sunt comunitati mici si mult mai sarace care sustin si asigura decontul cadrelor didactice;sunt intr-o situatie delicata,va rog sa-mi oferiti un sfat constructiv,ce ar putea fi salvarea de la injumatatirea salariului si asa ridicol cu care suntem apreciati,noi,dascalii sectorul neproductiv...
    Steluta.

    RăspundețiȘtergere
  10. Domnule Ministru,
    Sunt profesoară titulară, cu dublă calificare, cu definitivat.Până în iunie am profesat pe a II a mea specializare, dar între timp s-a ivit post pe prima mea specializare,în cadrul aceleiaşi şcoli şi e catedră completă. Ce trebuie să fac pt a rămâne pe catedra liberă din şcoală? D-nul director mă poate numi ? E nevoie de concurs sau se poate hotărî pe plan local ? Ar fi benefic pentru elevişi pt mine.Vă mulţumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  11. Buna ziua,
    Poate n-am ales locul potrivit, insa, cred ca am ales blogul potrivit si persoana potrivita care sa-mi dea un raspuns pe care-l caut de foarte multi ani.Am absolvit Facultatea de Istorie in 2003 si in 2008 studiile postuniversitare de profesor documentarist in cadrul Facultatii de Litere Bucuresti. Desi am o vechime de 9 ani ca profesor calificat, titular sunt din 2010 la Scoala Radovanu pe catedra de profesor documentarist. Nu pot sa dau examenul de definitivat deoarece nu am un certificat care sa ateste ca am absolvit modulul psihopedagogic, acesta fiind inclus in foaia matricola de absolvire a Facultatii.
    Intrucat, absolventii promotiilor inmatriculate intre 1996 si 2005, care au cuprinse in foaia matricola disciplinele prevazute in ordinele de ministru valabile in aceasta perioada, respectiv OM nr 4356/1996, 3345/1999, 4237/2003, 4343/2005, nu pot primi separat certificatul de absolvire al modulului psihopedagogic, deoarece acesta s-a infiintat ulterior absolvirii facultatii.
    Singura solutie era sa refac acest modul, insa nu mi-am putut permite financiar, avand in vedere faptul ca am si un copil in intretinere si sunt unic intretinator.
    In speranta ca raspunsul dumneavoastra ma v-a ajuta sa ma pot inscrie si sa pot sustine examenul de definitivat si celalate examene de grad didactic, va multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu am fost în aceeași situație (am absolvit și mi-am luat licența în 1999), dar nu s-a putut fără refacerea modulului psihopedagogic. Am făcut uriașe eforturi financiare (nimănui nu i-a păsat de acest lucru) - am renunțat la cumpărarea unor medicamente necesare pentru satrea sănătății, acum se resimte -, am plătit 750 ron... Și ce folos? Am susținut CNU în 2 august 2012, am o notă cu mult peste 5.50, însă nu am fost repartizată, deși, în localitatea mea, pe posturi întregi (normă de 18 ore/săptămână), au fost repartizați domnii profesori pensionari... Am 9 ani vechime și rezultate bune și foarte bune la concursurile școlare și extrașcolare!!!

      Ștergere
  12. Metodologia prevede zi liberă pentru cadrele didactice care își continua studiile( masterat, de ex)?

    RăspundețiȘtergere

Postări populare