24 iul. 2013

Întrebări și răspunsuri 24.07.2013

Cum se procedeaza pentru ocuparea unui post nedidactic in invatamant.0,5 norma administrator si 0,5 norma ingrijitor

Unitatea de învățământ angajatoare publică și organizează concurs pentru ocuparea celor două jumătați de post.

Am nevoie de sfatul dumneavoastra in urmatoarea problema: anul acesta a fost primul an in care am fost detasata in interesul invatamantului(la scoala din satul meu, eu fiind titulara in alta comuna,din anul 2009, cu nota 8.65). As dori ca si anul acesta sa raman pe detasare la aceasta scoala, atat din conveniente personale(nu mai fac dubla naveta pana la scoala la care sunt titulara), cat si pentru elevi, terminand acum clasa pregatitoare, urmand sa continuam cu clasa I. Am sustinerea tuturor parintilor, care isi doresc mentinerea cadrului didactic la clasa copiilor dumnealor si nu sunt de acord ca postul sa fie luat la suplinire, astfel incat in fiecare an sa se schimbe invatatorul. La inspectoratul scolar am primit ca raspuns ca nu se poate face nimic, pana in august, in perioada detasarilor. Parintii insista sa mearga la inspectorat, sa discut ,sa incerce sa gaseasca o rezolvare in aceasta problema in care sunt prinsi. Ce se poate face?

Conform Metodologiei și a Calendarului de mobilitate etapa în care ați putea beneficia de detașare în interesul învățământului se desfășoară în perioada 16-30 august 2013.

Sunt un cadru didactic auxiliar si incepand de luna asta ni s-a sistat sporul de conditii vatamatoare(noxe)desi avem aprobare de la DIRECTIA DE SANATATE si ITM pana in septembrie si ni s-a cerut nata explicativa in baza caruia am dat acest spor .Sistarea a fost facuta dupa o adresa a d-lui Ghelmez in care era specificat ca tebuia sa avem acest spor si in anul 2009 ,spor pe care l-am avut si totusi ISJ nu ne-a dat aprobarea statelor pana nu am dat jos sporul.Este corect ceeace s-a intamplat? s-au a fost totusi un abuz....

Nu este legal. Conform Legii nr. 63/2011 „(1) În raport cu condiţiile în care se desfăşoară activitatea, condiţii periculoase sau vătămătoare, personalul salarizat poate primi un spor de până la 15% din salariul de bază calculat ca sumă între lit. A, B, C, D, E ale art. 3, corespunzător timpului efectiv lucrat la locurile de muncă respective, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
(2) Locurile de muncă, categoriile de personal, mărimea concretă a sporului, precum şi condiţiile de acordare a acestuia se stabilesc de către ordonatorul de credite, cu consultarea partenerilor sociali, în limita prevederilor din regulamentul aprobat, prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, având la bază buletinele de determinare sau, după caz, expertizare emise de către autorităţile abilitate în acest sens.
(3) Până la aprobarea regulamentului prevăzut la alin. (2), sporurile pentru condiţii de muncă, aprobate în condiţiile legii, se acordă numai persoanelor care au beneficiat de aceste sporuri şi numai în măsura în care activitatea se desfăşoară în aceleaşi condiţii”. Astfel, dacă ați beneficiat de acest spor la intrarea în vigoare a Legii nr. 63/2011, respectiv anul 2011 atunci puteți beneficia în continuarea de el până la adoptarea regulamentului despre care face vorbire legea.

As dori sa aflu si eu daca se poate sa fiu platita conform studiilor imediat dupa finalizarea acestora. Mai exact, sunt absolventa de PIPP, promotia 2013 si o colega de-a mea care a terminat aceeasi specializare anul trecut a fost platita in baza documentului justificativ (adeverinta eliberata de facultate) incepand cu luna iulie, fara sa trebuiasca sa astepte I nceperea anului scolar, ca in situatia obtinerii gradelor didactice. M-ar interesa daca este posibil si in baza carei legi.

Încadrarea, respectiv plata se face de la data comunicării actului doveditor al condițiilor ce trebuie îndeplinite, respectiv data comunicării adeverinței de absolvirea a studiilor de licență, deoarece legea nu dispune o dată ulterioară ca în cazul gradelor didactice.

Ma puteti ajuta cu suportul legal unde se gasesc conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un profesor(de romana) de liceu sa poata fi indrumator de practica la profilul pedagogic, specializare invatatori- educatori?

Fiecare unitate deînvățământ, respectiv universitate are un regulament privind practica pedagogică.

Am si eu o nelamurire in legatura cu concediul fara plata. Sunt profesor titular la 2 scoli gimnaziale( 9+9 ore) si vreau sa solicit concediu fara plata pentru 1an de zile la una din scolile la care predau, fara sa-mi pierd titularizarea. Din ce am citit mai sus, nu am inteles daca cerere mea de concediu trebuie facuta la scoala sau la inspectoratul scolar. Mentionez ca motivul pentru care vreau sa solicit concediul fara plata pt 9 ore este ca sunt inscris la o a doua facultate 

Cererea se înregistrează la școală și trebuie aprobată de consiliul de administrație.

Am o întrebare la care nu am găsit nici un răspuns orisiunde am căutat ! Poate mă puteți ajuta Dvs iar eu va multumesc anticipat pt timpul acordat: daca eu mă titularizez anul acesta in sistemul particular voi putea folosi nota de la titularizare ulterior pt a ocupa un alt post la stat?( sa spunem in cazul in care de exemplu Gradinita particulara se închide sau i se retrage autorizatia, acreditarea etc.)

Conform actualei Metodologii de mobilitate există posibilitatea, ca titular al unei unități de învățământ particular  să vă transferați, pretransferați în învățământul preuniversitar de stat, fără a vă pierde titularizarea. În acest sens arăt dispozițiile art. 4 alin. 2, art. 30 alin. 7, art. 31 alin. 9 și 10 din Metodologia de mobilitate aprobată prin OMECTS nr. 6239/2012 cu modificările și completările ulterioare.

Ce se intampla cu o persoana care n-a completat codul postului propus pentru continuitate si n-a prezentat acordul pentru continuitate in perioada cand s-au depus dosarele pentru concursul de titularizare? Stiam ca dosarele pentru continuitate se depun in perioada 16-20 august (nu era precizat nicaieri ca cei care participa la concurs, trebuie sa-l depuna inainte, desi, spre rusinea mea, era evident) si, desi i-am spus ca am continuitate pentru anul scolar urmator, persoana care mi-a completat fisa de inscriere nu mi-a precizat ca am dosarul incomplet...am bifat numai ca doresc sa particip cu nota din 2012!!! Mai pot depune la dosar acordul acum sau in perioada 16-20 august? Mentionez ca in 2012 am obtinut o nota intre 5 si 7, media 6,65 şi ca am trimis acordul pentru continuitate la ISJ.

Conform Calendarului de mobilitate „depunerea şi înregistrarea cererilor, la secretariatele unităţilor de învăţământ,   de către cadrele didactice angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată,  care solicită prelungirea duratei contractelor individuale de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2013-2014;
Perioada: 15-17 aprilie 201323
b) comunicarea, de către consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ, inspectoratului şcolar şi cadrelor didactice, a acordului/refuzului privind prelungirea duratei contractelor individuale de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2013-2014;
Termen: 22 aprilie 2013
c) înregistrarea, la inspectoratele şcolare, a cererilor de înscriere, însoţite de documentele solicitate în acestea, pentru cadrele didactice care solicită completarea normei didactice, detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere nesoluţionată, continuitate pentru detaşare la cerere, respectiv detaşare la cerere prin concurs sau concurs specific, precum şi a candidaţilor care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2013-2014 şi a celor care solicită angajare pe perioadă determinată în baza mediilor/notelor de la concursul din sesiunea 2012, de la concursul din iulie 2011 sau de la de la concursul din iulie 2010;  verificarea şi avizarea dosarelor de către comisia de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar şi consilierul juridic al inspectoratului şcolar;
Perioada: 16-20 august 2013”
Prin urmare, veți depune actele la ISJ în perioada 16-20 august 2013.


Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.

Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.


4 comentarii:

  1. Ma numesc Balan Florica, sunt din judetul Braila, am sustinut examenul de definitivat pe disciplina biologie si va aduc la cunostinta urmatoarele:
    -in proba scrisa nu mi-a fost punctat punctul II a,b, deoarece am valorificat mijloace tehnice moderne, in metodica veche (30 ani) apar ca mijloace tehnice diapozitivul si diafilmul.
    M-am adresat dumneavoastra in speranta ca puteti schimba ceva.
    Am facut contestatie cu gandul ca cineva va aprecia mijloacele moderne in defavoarea mijloacelor antice.
    Va multumesc.
    Cu respect, Florica Balan.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna ziua,
    Sunt o lidera de sindicat, afiliat la FSLI, si m-a intrebat o colega care sustine titularizarea,daca stiti cumva ce se da anul acesta la acest examen? Tot didactica,ca anul trecut,sau altceva ca anul acesta la definitivat?
    Multumesc anticipat,
    Mariana

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna ziua ! Va rog sa ma sfatuiti ce as putea face in conditiile in care am primit la definitivat 2 cerinte in afara promgramei ? Care sunt pasii pt.a le atrage atentia acelor "filozofi" ca nu tin cont de programa atunci cand concept subiectele ? Programa este la Turism si servicii-Profesorisi astfel ca nu a promovat nimeni pe tara. Daca eu dau ministerul in judecata am sanse sa primesc punctajul aferent subiectului care era in afara programei ?
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna ziua,
    Cum comentati dumneavoastra faptul ca, in Bucuresti, la un liceu tehnologic la care nu s-a realizat cifra de scolarizare atat anul acesta cat si in anii anteriori (resp. Mihai Bravu + Timpuri Noi) s-au propus si avizat titularizari in baza art.253 la mai multe discipline. Nu constituie un nonsens ? ISMB ul ar avea ceva de obiectat in aceasta situatie ?
    Prof Cantemir I

    RăspundețiȘtergere

Postări populare