31 iul. 2013

Întrebări și răspunsuri 31.07.2013

Sunt învăţătoare( absolventă de LIC.PED),  iar din iulie 2013 şi  absolventă de LITERE. Aş dori să ştiu cum voi fi încadrată şi de când. Menţionez că juristul Inspectoratului mi-a precizat că OUG nr. 92/2012„Absolvenţilor liceelor pedagogice, filiera vocaţională, profilul pedagogic, specializarea învăţătoreducatoare, ai şcolilor postliceale pedagogice, ai colegiilor universitare de institutori sau ai altor şcoli echivalente, încadraţi în învăţământul preşcolar şi primar, li se recunoaşte îndeplinită condiţia pentru ocuparea funcţiilor didactice de profesor pentru învăţământul preşcolar, respectiv profesor pentru învăţământul primar, de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, pe baza diplomei de licenţă”.nu mai e în vigoare.

Eu știu că legea de aprobare a OUG nr. 92/2012 este în fază de proiect, nefiind adoptată încă și oricum prin această lege nu se abrogă art. IV din OUG nr. 92/2012.

Sunt absolvent de liceu pedagogic (5 ani), profil invatator - educatoare. Am urmat mai departe Colegiul de Institutori din cadrul Universitarii Bucuresti (3 ani). (mentionez ca pe diploma scrie Diploma de absolvire). In baza documentelor de studii am fost incadrata ca Profesor 2. Acum sunt reintoarsa, de un an de zile, la statutul de Institutor 2. Stiu ca si in legea veche a invatamentului se stipula ca acei absolventi de liceu pedagogic  sa continue studiile prin colegii cu durata de 2 ani.Reincadrarea ca Institutor 2 s-a facut in baza LEN 1/2011, considerand ca profesorii sunt incadrati doar cei cu studii universitare de LICENTA. In judetul Buzau avem colege in aceeasi situatie, dar incadrate ca profesori 2 si nu ca institutori 2.Mentionez ca in martie 2012 am depus dosar de echivalare a studiilor confom OMCTS 5553, dar nu am primit niciun raspuns.Avem cazuri in scoala de profesori care au absolvit un Institut cu durata de 3 ani, dar care sunt incadrati ca profesori 2, iar invatatorii care au studii superioare de scurta durata sunt institutori 2.Va rog lamuriti-ma in ceea ce priveste statutul meu la acest moment.

Conform Legii educației naționale „Absolvenţilor liceelor pedagogice, ai şcolilor postliceale pedagogice, ai colegiilor universitare de institutori sau ai altor şcoli echivalente, încadraţi în învăţământul preşcolar şi primar, care, până la intrarea în vigoare a prezentei legi, au absolvit ciclul de licenţă, li se consideră îndeplinită condiţia pentru ocuparea funcţiilor didactice de profesor pentru învăţământul preşcolar, respectiv profesor pentru învăţământul primar”. „Cadrele didactice care ocupă funcţii de educatori/educatoare, institutori/institutoare, învăţători/învăţătoare, maistru-instructor, antrenor şi care au dobândit formal, nonformal sau informal competenţe profesionale până la intrarea în vigoare a prezentei legi îndeplinesc condiţia pentru ocuparea funcţiei didactice de profesor pentru învăţământul preşcolar, profesor pentru învăţământul primar, respectiv, profesor antrenor, în baza unei metodologii de recunoaştere şi echivalare elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului”. Iar conform Metodologiei de mobilitate „Cadrele didactice, din învăţământul preuniversitar, cu studii universitare de scurtă durată, care au dobândit atestatul de echivalare a studiilor cu ciclul I de studii universitare de licenţă, în sesiunea 2012, în conformitate cu prevederile Metodologiei privind echivalarea pe baza ECTS/SECT a învăţământului universitar de scurtă durată, realizat prin colegiul cu durata de 3 ani sau institutul pedagogic cu durată de 3 ani, cu ciclul I de studii universitare de licenţă, pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5553/2011, se salarizează corespunzător noii funcţii didactice începând cu 1 septembrie 2013”. 

M-am titularizat în baza articolului 253, cu nota obţinută la examenul de titularizare din anul 2012, dar din pacate nu am promovat examenul de definitivat. Ce se va întâmpla cu postul? Voi mai fi "titular" pe el, avand dreptul la inca 2 incercari? Am citit  Art. 31 alin. (10), dar nu stiu cum sa-l interpretez corect.

Conform art. 31 alin. 10 din Metodologie nu vi se emite decizia de ocupare a postului conform art. 253.

Sunt profesor suplinitor de logica si filosofie. Anul trecut am obtinut la examenul de titularizare nota 8.62. In urma sedintei publice, fara ca baza de date sa fi fost actualizata, am optat pentru C.T.D. Leonida si C.T. Electronica Industriala, avand continuitate pe 10 ore in Liceul de Metrologie Traian Vuia. Clasele din Traian Vuia nu s-au facut, la fel si cele din C.T. Dimitrie Leonida si din Electronica. Am fost nevoita sa imi iau ore la al patrulea liceu si anume C.N. George Enescu. Anul acesta, nu voi da examen de titularizare, am dat doar examenul de definitivat, absolvit cu 8.15. Acum ma aflu in situatia in care, desi toate cele patru unitati de invatamant mi-au dat acordul de continuitate, in trei dintre ele nu s-au facut numar de clase preconizat. Nu stiu ce trebuie sa fac mai departe, nici in ce perioada de repartizare ar trebui sa ma aflu 

Conform Metodologiei si Calendarului de mobilitate: înregistrarea, la inspectoratele şcolare, a cererilor de înscriere, însoţite de documentele solicitate în acestea, pentru cadrele didactice care solicită completarea normei didactice, detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere nesoluţionată, continuitate pentru detaşare la cerere, respectiv detaşare la cerere prin concurs sau concurs specific, precum şi a candidaţilor care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2013-2014 şi a celor care solicită angajare pe perioadă determinată în baza mediilor/notelor de la concursul din sesiunea 2012, de la concursul din iulie 2011 sau de la de la concursul din iulie 2010;  verificarea şi avizarea dosarelor de către comisia de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar şi consilierul juridic al inspectoratului şcolar; Perioada: 16-20 august 2013.

Sunt  prof.dr la Colegiul Economic Rm.Valcea. Revin cu intrebarea daca eu care am obtinut diploma de doctor in 2010 mai am vreo sansa sa primesc sporul de doctorat?Este o aberatie ca ceilalti cu doctoratul pana in 2009 sa primeasca sporul sub forma de sume compensatorii tranzit si noi nu?Daca ma adresez justitiei sau sindicatului am sanse sa castig? Cum se va rezolva aceasta problema?

Șanse de câștig în instanță aveți doar dacă aveați sporul de doctorat în plată în decembrie 2010. Problema este cunoscută și se încearcă rezolvarea ei prin noua lege de salarizare în învățământ.

Sunt institutor II,absolvent de CUI in 2004(voi face 10 ani vechime la catedra in august 2014).Am dat acest amanunt,pentru ca este singurul inconvenient de care nu m-as bucura daca maine ar fi o alta serie de echivalare.Am incredere in calitatea dumneavoastra de om si apoi de demnitar,ca sustinator si al absolventilor CUI,ca ne veti sustine in continuare pentru a obtine si noi ceilalti atestatele de echivalare a studiilor, pentru ca nici noi nu suntem mai prejos decat colegii nostri(doar pentru faptul ca au avut norocul sa finalizeze CUI putin mai devreme). Va rog din suflet sa sustineti continuarea  acestui demers, al carui initiator ati fost(OM 4111).

Până în acest moment nu există un nou calendar privind echivalarea studiilor, dar sper să fie adopta unul pentru a rezolva problema celor aflați în situația dvs.

După 25 ani vechime se trece la o altă grilă de salarizare? La 1.09.013,  fac 26 ani și 11luni. Am gradul I și un salariu de 1896.

Se trece într-o altă încadrare la 25 de ani vechime în învățământ.

Sunt profesor de limba engleza si am o intrebare legata de inscrierea la examenul de titularizare.Am absolvit Facultatea de Litere specializarea Romana-Engleza si am continuat studiile cu un master, dar la Academia de Studii Economice, specializarea Comunicare de afaceri in limba engleza. La inscriere la titularizare, atat anul acesta cat si anul trecut, mi-au spus ca nu ma incadrez pentru posturile la liceu deoarece masterul urmat nu este potrivit - era neconcordanta intre  specializari  cred si nu puteau introduce datele in macheta. Insa in primul an dupa terminarea masterului, 2011, am putut ocupa un post la liceu. Am discutat si cu doamna care este directorul masterului si mi-a spus ca nu este corect ce se intampla si ca se va interesa daca exista o solutie la aceasta problema, insa nu am mai primit nici un raspuns.As dori sa stiu daca intr-adevar acest master nu-mi este de folos in invatamant si de ce. Inteleg ca este diferenta de domeniu, dar toate cursurile si activitatile masterului s-au desfasurat in limba engleza si am studiat multe lucruri pe care le-am intalnit si in perioada de practica la liceu din timpul facultatii.

Consider că problema este Centralizatorul care nu prevede posibilitatea ocupării unei catedre de engleză cu studiile de master absolvite de dvs.

Ma adresez dumneavoastra cu rugamintea de a-mi raspunde la urmatoarele intrebari:
- daca am obtinut atestatul de echivalare conform ordinului 5553 ma pot inscrie la master? daca nu, cum anume trebuie sa procedez? sa urmez o alta facultate? care?  
-este neaparat necesar sa mai urmez cursuri de masterat daca am 32 ani vechime in invatamant, sunt titulara, am grad didactic I? 

Pentru înscrierea la master ar trebui să vă adresați universității la care doriți să urmați cursurile pentru a afla dacă vă e luat în considerare atestatul de echivalare.
Trebuie să urmați un curs de master doar dacă postul ocupat necesită aceste studii, spre exemplu dacă este la nivel liceal.

Am unele nelamuriri in ceea ce priveste sumele restante(hot. jud.) pe care le primesc, consider ca e prea putin (fata de unele colege din alte localitati).Va rog mult sa -mi spuneti cu aproximatie ce suma mi s-ar cuveni.Lucrez din 2000 ca educatoare calificata,iar in 2008 am  dobandit statutul de prof. inv. presc. si primar.In anul scolar 2004/2005 si 2005/2006 am fost in conc. maternal..In 2004 am luat def. ,iar in 2010 gr. did. II. In prezent am incadrarea de 1387. Anul trecut am primit 4 transe ce totalizau 480 de lei, iar suma totala pe anul acesta va ajunge la 641 de lei.Va rog mult sa ma lamuriti daca puteti : e suma cuvenita sau nu.

În primul rând trebuie să vedeți despre ce drepturi este vorba în hotărârea sau hotărârile judecătorești pronunțate în favoare dvs. Nu poate nimeni, în afară de contabilul școlii sau un expert contabil să vă calculeze sumele pe care trebuie să le primiți.

Imi cer scuze ca va deranjez dar am o colega care este titulara si din nefericire a picat definitivatul. Ce se va intampla cu ea?

Dacă postul ocupat în anul școlar 2012-2013 este pe perioadă nedeterminată, iar colega dvs. nu a obținut definitivatul, dar mai are dreptul de a-l obține anii viitori va rămâne pe post dar cu contract pe perioadă determinată, putându-i-se modifica contractul în contract pe perioadă nedeterminată doar în momentul în care va obține definitivatul.

In perioada 2009/2012 ( 30 august 2012) am avut contract pe periada determinata in invatamant, sunt in CCC din iunie 2012, copilul s/a mascut pe 9 mai 2012, dupa expirare CCC beneficiez de somaj? daca nasc al doilea pana in data de 9 mai bebeficiez de CCC in continuare pentru 2 ani?

Puteți beneficia fie de șomaj, fie de concediu pentru creșterea celui de-al doilea copil.

Sunt absolventa a U.M.F. Gr.T.Popa, Iasi, Facultatea de Bioinginerie Medicala, sectia Bioinformatica si Management sanitar.In anul 2010 nu am fost primita in sala de examen pentru titularizare in invatamantul gimnazial ,pe motiv ca facultatea absolvita nu se regasea in Centralizator. Am trimis un memoriu la Minister si am primit un nr. de inregistrare ...si atat.Nici acum , in 2013, nu este trecuta Facultatea de Bioinginerie Medicala in centralizator.Se poate remedia aceasta situatie?Daca da ,cum?

Întrucât Centralizatorul este aprobat prin ordin de ministru, MEN este în măsură de a remedia această situație.



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.

Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.

2 comentarii:

  1. Buna seara!
    Un model cadru pentru gradul II ne puteti ajuta avand in vedere schimbarea structurii subiectelor din acest an?

    RăspundețiȘtergere
  2. Va rog faceti tot posibilul sa desfiintati simultanele,mai ales in apropierea Bucurestiului.Sunt scoli apropiate si copiii invata in ambele scoli simultan,cate 3 clase.Va multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere

Postări populare