5 aug. 2013

Întrebări și răspunsuri 05.08.2013

Daca un candidat la examenul de titularizare este eliminat din sala(pe motive ca vb cu cel din fata) cand mai poate opta sa se reanscrie pentru a participa din nou la un astfel de examen?
Cand i se va incheia contractul de munca daca acesta a fost incadrat pe perioada determinata?
Se va inceta acest contract pe motive disciplinare?

Va putea participa la examenul ce se va organiza anul viitor.
Contractele pe perioadă determinată se încheie pe durata unui an școlar.

Imi cer scuze ca va deranjez dar am o colega care este titulara si din nefericire a picat definitivatul de 3 ori.Ce se va intampla cu ea?

Rămâne fără drept de practică în învățământ, conform prevederilor Legii educației naționale.

In 2012 am dat examenul de titularizare si am obținut nota 8.65, am contract pe perioada determinată, am sustinut examenul de definitivat in luna iulie dar am obtinut nota 6,75 si nu ma mai pot titulariza pe post.Acum există posibilitatea sa-mi fie luat postul de alt profesor? sau scoala imi va da continuitate?

Înțeleg că vi s-a dat acceptul pentru a vă titulariza conform art. 253 pe postul ocupat în anul școlar 2012-2013 și care la momentul respectiv avea viabilitate de un an. În acest caz, neobținând definitivatul, conform metodologiei nu vă va fi eliberată decizia de titularizare, postul urmând a fi publicat ca vacant, conform art. 31 alin. 10 din Metodologia de mobilitate.

Am obtinut continuitate pentru anul scolar 2013-2014. Conform metodologiei in perioada 16-20 august 2013 se va  realiza "înregistrarea, la inspectoratele școlare, a cererilor de înscriere, însoțite de documentele solicitate în acestea, pentru cadrele didactice care solicită completarea normei didactice, detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată, continuitate pentru detașare la cerere, respectiv detașare la cerere prin concurs sau concurs specific, precum și a candidaților care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2013-2014 și a celor care solicită angajare pe perioadă determinată în baza mediilor/notelor de la concursul din sesiunea 2012, de la concursul din iulie 2011 sau de la de la concursul din iulie 2010; verificarea și avizarea dosarelor de către comisia de mobilitate a personalului didactic din învățământul preuniversitar și consilierul juridic al inspectoratului școlar;Perioada: 16-20 august 2013"Va rog, daca e posibil, sa-mi explicati ce presupune acest lucru. In anii trecuti erau sedinte publice acum ce va trebui sa facem? 

Veți înregistra dosarul privind continuitatea la ISJ în perioada menționată în Calendar. Acesta nu mai prevede organizarea unei ședințe publice pentru repartizare în ce privește continuitatea.

Daca in anul scolar 2013-2014 intentionez sa imi iau concediu fara plata (un an), pot participa la sesiunea de pretransfer din primavara anului 2014? Mentionez ca sunt titular.

Metodologia nu interzice acest lucru.

As dori sa stiu daca se sustine proba practica la informatica pentru un post propus pentru continuitate cu nota peste 7 in anul scolar 2013-2014. Mentionez ca in perioada 16-20 august trebuie sa-mi depun dosarul iar pe 27 august se fac repartizarile. 

Eu consider că trebuie susținută proba practică, dar vă sfătuiesc să vă interesați și la inspectorul de specialitate.

Am aceeasi specialitate ca si d-na director, de aici apare si urmatoarea problema in conditiile in care directorul trebuie sa predea 4-6 ore.Sunt titulara in mediul rural intr-o scoala ce are 3 structuri(scoala de centru si alte 2 structuri, toate scoli gimnaziale). Eu am decizie pt orele de la scoala de centru si una dintre structuri(sunt clase simultane, in total am 20 ore). D-na director este titulara pe orele de la cealalta structura, aflata la o distanta destul de mare de centru si pe un drum greu accesibil iarna. Anul 2012-2013 s-a desfasurat normal in conditiile in care fiecare dintre noi  a predat la catedra pe care o are, orele ce ii revin pe decizie. Cu putin timp in urma, am fost anuntata de catre d-na director ca in anul scolar urmator, 2013-2014 o sa-si ia ore de predare din catedra mea(la scoala de centru) pentru a-i fi mai usor. Si eu ce sa fac? Sa imi dea completare alte materii? In conditiile in care am sustinut un examen national pentru ocuparea acestui post.
Oare directorul nu trebuie sa predea  la scoala unde este titular? Sa isi ia ore de predare conform deciziei pe care o are? E normal sa imi ia ore din norma? 

Metodologia de mobilitate prevede următoarele:
Art. 21 (1) La nivelul unităţilor de învăţământ preuniversitar, încadrarea la clase sau grupe de elevi/preşcolari, a personaluluididactic titular, se realizează prin decizie a directorului unităţii de învăţământ, în baza documentelor de numire/transfer/repartizare, cu respectarea prevederilor art. 8, art. 9 alin. (1) - (5), alin. (7), alin. (9) - (17), art. 10, art. 12, art. 14 - (17) şi a principiului privindcontinuitatea activităţii didactice de predare la aceleaşi clase sau grupe de elevi/preşcolari, după discutarea şi analizarea proiectului de încadrare cu personal didactic în consiliul profesoral al unităţii de învăţământ şi aprobarea acestuia de către consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ.
(2)    Repartizarea cadrelor didactice la structurile unităţii de învăţământ cu personalitate juridică se face prin decizie a directorului unităţii de învăţământ, după discutarea şi analizarea proiectului de încadrare cu personal didactic în consiliul profesoral al unităţii de învăţământ, în baza hotărârii consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ.
(3)    În situaţia în care un post didactic dintr-o structură sau din unitatea de învăţământ cu personalitate juridică, după aplicarea principiului continuităţii activităţii didactice de predare la aceleaşi clase sau grupe de elevi, este solicitat de două sau mai multe cadre didactice titulare de aceeaşi specialitate, pentru departajare se aplică criteriile şi punctajele pentru evaluarea personalului didactic prevăzute în anexa nr. 2. Dacă rezultatul evaluării obiective nu conduce la departajare, se aplică, în ordine, criteriil e socioumanitare în baza documentelor justificative”

Cum comentati dumneavoastra faptul ca, in Bucuresti, la un liceu tehnologic la care nu s-a realizat cifra de scolarizare atat anul acesta cat si in anii anteriori (resp. Mihai Bravu + Timpuri Noi) s-au propus si avizat titularizari in baza art.253 la mai multe discipline. Nu constituie un nonsens ? ISMB ul ar avea ceva de obiectat in aceasta situatie ?

Dacă considerați că s-a încălcat legea puteți sesiza ISJ-ul și/sau MEN-ul.

Va rog sa ma sfatuiti ce as putea face in conditiile in care am primit la definitivat 2 cerinte in afara promgramei ? Care sunt pasii pt.a le atrage atentia acelor "filozofi" ca nu tin cont de programa atunci cand concept subiectele ? Programa este la Turism si servicii-Profesorisi astfel ca nu a promovat nimeni pe tara. Daca eu dau ministerul in judecata am sanse sa primesc punctajul aferent subiectului care era in afara programei ?

Adresați-vă, în primul rând, MEN-ului printr-o plângere și abia apoi eventual instanței.

Sunt o lidera de sindicat si m-a intrebat o colega care sustine titularizarea,daca stiti cumva ce se da anul acesta la acest examen? Tot didactica,ca anul trecut,sau altceva ca anul acesta la definitivat?

Nu există modificări anunțate până la această oră.

am sustinut examenul de definitivat pe disciplina biologie si va aduc la cunostinta urmatoarele: -in proba scrisa nu mi-a fost punctat punctul II a,b, deoarece am valorificat mijloace tehnice moderne, in metodica veche (30 ani) apar ca mijloace tehnice diapozitivul si diafilmul. M-am adresat dumneavoastra in speranta ca puteti schimba ceva. Am facut contestatie cu gandul ca cineva va aprecia mijloacele moderne in defavoarea mijloacelor antice

Este foarte bine că ați formulat contestație.

Sunt profesoara de Lb romana, absolventa a facultatii in 2010. In 2010 am dat titularizarea si am luat cu nota 8,65, am profesat 1 an (1 sept 2010-31 aug 2011) pe 1 sept 2011 am intrat in CCC, urmand ca in iulie 2013 sa sustin din nou examenul de titularizare. Pot sa ma inscriu la definitivat in toamna aceasta sau trebuie sa vin din acetivitate si nu din CCC?

Consider că puteți să vă înscrieți la definitivat și anul acesta.

Sunt nelamurita de cazul in care ma aflu. Sunt suplinitor la o scoala mediul rural pe postul directorului.Cum acesta are concurs in august postul nu a fost scos la concurs de titularizare pentru suplinire (se subintelege de ce).Cu toate acestea m-i s-a aprobat in consiliul de administratie continuitate pe anul urmator( nu m-i s-a dat decizia pe continuitate din acelasi motiv-directorul), insa m-i sa spus ca in cazul in care acesta ramane pe post de director am prioritate fata de ceilalti canditati fiindu-mi aprobata continuitatea.Insa chiar azi am aflat ca nu e chiar asa, ca de ex daca un candidat are nota mai mare decat mine la concursul de titularizare ( la care si eu particip) de anul acesta nefiind titular, poate sa-mi i-a postul cu tot cu continuitatea mea. Acum va intreb: se poate asa ceva? Si daca da care mai este rolul continuitatii?

Conform Metodologiei de mobilitate „În etapa de repartizare prevăzută la alin. (3) lit. d), posturile didactice/catedrele propuse pentru continuitate la detașare și pentru prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2013-2014, pentru candidații care au obținut cel puțin nota/media 7 (șapte) la concursurile de titularizare din anii 2011 și/sau 2012, se ocupă numai de persoanele care beneficiază de continuitate la detașare, respectiv de prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2013-2014, conform prezentei Metodologii”.



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.

Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.





3 comentarii:

  1. ANONIM de ROMANIA06.08.2013, 09:35

    Sunt si eu profesor (de vreo 23 de ani), sustin din rasputeri cayza noastra, a profesorilor, consider ca suntem umiliti pe NEDREPT, insa, atunci cand citesc mesajele "profesorilor" de aici, ma ingrozesc: "m-i s-a dat decizia"... etc. Oare CHIAR ASA AM AJUNS noi, profesorii? Ajung sa cred ca daca nota de la Definitivat ar fi SCAZUT la 3 in loc sa creasca la 8, tot nu ar fi fost deajuns!
    Cu FOARTE multa tristete: ANONIM de ROMANIA

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt titular și am participat anul acesta la concurs. Pot participa in 14 august cu nota de anul acesta pentru ocupare de post prin detasare prin concurs ?

    RăspundețiȘtergere
  3. îmi cer scuze pentru că vă deranjez,dar am o intrebare daca puteti sa-mi ajutati. Sunt invatatoare pe un post care este titularizabil din acest an, am dat examen cu media7.9si pe acest post am primit si continuitate .Acest post este intr-o zona izolata unde eu am domiciliul am doi copii unu la scoala celalalt la gradinita.Intrebarea este in acest caz tot nu am prioritate la alegere in sedinta publica cu cei care au o medie mai mare???????Multumesc anticipat pentru raspuns!!!!

    RăspundețiȘtergere

Postări populare