28 aug. 2013

Întrebări și răspunsuri 28.08.2013

Va rog sa ma lamuriti daca un director de scoala pensionabil ce a primit aprobare si a redevenit titular peste varsta de pensionare, mai poate primi detasare in interesul invatamantului, pentru a ramane director si in anul scolar 2013-2014.

Conform art. 284 din Legea educației naționale „După data împlinirii vârstei legale de pensionare, se interzice îndeplinirea oricărei funcţii de conducere, de îndrumare sau de control”.

Se poate face schimb de posturi intre un titular si un suplinitor? Daca da, care este procedura?

Eu consider că nu se poate face schimb de posturi decât între doi titulari sau doi suplinitori.

Dupa 10 ani am reusit si eu sa ma titularizez ( la noi in judet nu sunt posturi scoase pentru discipina mea), dar acum am alt stres si nu stiu cum sa procedez. Postul este la 40 km departare de mine, eu aveam continuitate pe 11 ore la mine in oras, dar in situatia aceasta am pierdut dreptul la continuitate.( foarte mult am insistat si pentru continuitate ca vor plata cu ora in scoala si nu scot orele la titularizare...Dupa 1 septembrie as putea sa ma detasez, dar in scoala de la mine din oras sunt vreo 2 titulari care "doresc "plata cu ora. Cum as putea proceda? Nu exista solutie sa ma pot detasa ? ( au ei dreptul la plata cu ora si eu pauza....) Pe calendar dupa 1 septembrie am vazut doar plata cu ora, pensionari si alte completari ....despre detasare pentru cei titulari 2013 nimic concret. 

Vă puteți detașa dacă postul este publicat. Postul sau orele ar trebui publicate ca vacante pentru detașare și abia apoi date la plata cu ora dacă nu sunt ocupate.

Va rog sa-mi spuneti daca este corect, din punctul de vedere al Metodologiei, ca posturile cu continuitate cu media intre 5 si 7 , sa nu poata sa fie solicitate de catre candidati cu medii de 9 sau peste 9 la examenul din 2013. La Cluj au ramas fara post multi candidati cu medii mari din acest an. Nu ne-am putut solicita nici propriul post pentru care aveam continuitate. In Minister nu exista oameni care sa elaboreze niste metodologii pe intelesul tuturor, metodologii care sa nu poata sa fie interpretate? Sau, poate, scopul elaborarii unei metodologii este tocmai acela de a putea sa fie aplicat dupa cum ii convine fiecaruia? Este revoltator ce s-a intimplat la Cluj! Chiar nimeni nu poate sa fie tras la raspundere? Si spunem ca nu avem profesori cu note mari, ca trebuie sa predea profesori de nota 5 sau pensionari?

Eu consider, conform prevederilor din Metodologia de mobilitate că posturile propuse pentru continuitate cu note între 5 și 7  puteau fi obținute de persoane care au luat notă mai mare la examenul de titularizare de anul acesta.

Am participat la concursul de titularizare din 2013, am obtinut peste 7,nu m-am putut titulariza neexistand post. mi s-a spus sa revin in sedinta din 14 august. am revenit. acolo..stupoare!!! au disparut peste noapte toate posturile incomplete din oras si din zona orasului in care se putea face naveta..cand am intrebat ce s-a intamplat cu posturile d-na inspector a tipat ca astea sunt posturile (care mai ramasesera-imposibil de facut naveta) si sa-mi iau un post..am refuzat...este posibil ca o d-na inspector sa aibe o asemenea atitudine? ce s-a intamplat cu posturile?...sau au fost "rezervate" pentru cine trebuie....aceasta situatie a vut loc in botosani...chiar se trece asa peste lege? si metodologie

Vă sfătuiesc să vă adresați MEN, printr-un memeoriu, pentru rezolvarea acestei situații.

Am luat nota 9.75 in cadrul sesiunii de titularizare din 2013 , dar nu au fost posturi titularizabile sau vacante in Cluj la Consiliere psihopedagogica, asa ca am ocupat un pot rezervat ca suplinitor. exista vreo posibilitate sa ma mai pot folosi de nota din 2013 in cazul in care in cursul anului apare un pot titularizabil in Cluj? ( in cazul in care cineva isi da demisia) sau ma pot folosi de nota asta cumva la anul ? 

Puteți folosi nota pentru o eventuală titularizare, conform art. 253 din Legea educației naționale, pe postul obținut pentru anul școlar 2013-2014 sau puteși folosi nota pentru obținerea continuității pe acest post pentru anul școlar 2014-2015.

Sunt licentiat teologie ortodoxa pastorala 2013 si am optat pentru cariera didactica.In cadrul sedintei publice din 14 august am obtinut un post in localitatea Garbau din judetul Cluj ,de 7 ore ca profesor religie .Intrebarea mea este ,ce posibilitate am sa imi completez catedra.Ma prezint la urmatoarele sedinte publice din 28-29 auust,respectiv 13 septembrie?Trebuie sa fac cerere in acest sens catre ISJ Cluj ? 

Are loc „soluţionarea în şedinţă publică, a cererilor de completare a normei didactice şi de detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere nesoluţionată” în 27 august.

Va rog, o parere pentru urmatoarea situatie: colega suplinitoare (avand la examenul de titularizare din 2012 peste 7) nu a putut depune la unitatea scolara cererea de continuitate pe post in perioada prevazuta de metodologie intrucat i s-a spus ca pe post este o titulara, care a fost detasata. Colega a mers la examenul de titularizare din nou anul acesta, a luat 6. Intre timp, la scoala s-a primit o instiintare potrivit careia titulara (de pe postul pe care functionase colega suplinitoare) s-a pensionat in luna iulie. Colega suplinitoare a depus la unitate cerere solicitand continuitatea pe post, s-a intrunit consiliul de administratie al scolii si a obtinut adeverinta cu consimtamantul pentru continuitate, pe care a depus-o si la inspectoratul scolar la inceputul lunii august. Problema este ca in aplicatie nu a figurat ca avand continuitate, nu s-a tinut cont de acea adeverinta cu consimtamantul consiliului de administratie de la inceputul lunii august, astfel incat s-a ajuns ca la sedinta de suplinire din 14 august colega suplinitoare sa piarda postul in favoarea unei alte suplinitoare care a avut cu putin mai mult ca ea la examenul de titularizare de anul acesta ( dar care NU a avut, cu exceptia anului acesta, in nici un an din cei peste 6 ani de invatamant, o nota la examenul de titularizare!). Intrebarea mea este: este corecta o astfel de situatie? De ce nu a putut beneficia de continuitate colega care avea la examenul din 2013 peste 7? O consider o situatie nedreapta, mai ales ca, daca obtinea continuitate, putea depune dosarul in 2014 pentru titularizare. Cealalta suplinitoare care a luat postul nu are 7 la examen.

Colega dvs. ar fi avut asigurată continuitatea în situația în care postul ar fi fost vacant și ar fi primit, la termenul stabilit de calendarul de mobilitate, avizul din partea unității de învățământ.

Am participat la concursul de titularizare si am luat nota 7,92. Am primit un post de invatatoare pe perioada determinata. Exista posibilitatea ca dupa ce trece anul scolar sa primesc ajutorul de somaj? In cazul in care raman insarcinata, in asa fel voi primi indemnizatia lunara pentru cresterea copilului, avand lucrate 12 luni fara intrerupere + ajutorul de somaj?

La încetarea contractului de muncă pe perioadă determinată puteți intra în șomaj, iar perioada de șomaj și indemnizația se iau în calcul la stabilirea indemnizației pentru creșterea copilului.

Lucrez la stat si as dori sa stiu cum pot sa beneficiez de stimulentul de insertie cat timp cf oug 111/... ,eu as dori sa vin in continuare serviciu dar nu stiu daca beneficiez de stimulenl timp de doi anii.

Dacă renunțați la concediul pentru creșterea copilului și solicitați sistarea indemnizației de creștere puteți beneficia de stimulentul de inserție. Cel mai bine v-ar putea lămuri despre termene și condiții Agenția de plăți și inspecție socială.

Va deranjez si eu cu o problema.Am sustinut examenul de definitivat de 3 ori ,si l am picat.Am vechime de 5 ani in invatamant si sunt suplinitor.Ce trebuie sa mai fac de acum incepand cu anul 2013 2014? Raman suplinitor toata viata?? M- i se anuleaza modulul psihopedagogic sau ce ??

Definitivatul dă dreptul de practică în învățământ. Iar, conform Legii educației naționale „Persoanele care nu promovează examenul de definitivare în învăţământ, în condiţiile prezentului articol, pot fi angajate în sistemul naţional de învăţământ preuniversitar numai pe perioadă determinată, cu statut de profesor debutant”.

Va rog sa ma sfatuiti cum sa procedez in urm. situatie: am continuitate in baza notei din 2012 pe 15 ore de Ed tehnologica si mai am nevoie de 3 ore. La o scoala am 11 si la alta 4 si as vrea, neavand alta scoala pe raza localitatii unde stau alta scoala si nici in jur sa-mi pot completa norma la una din astea 2 scoli. Pot sa cer 3 ore optional la cea cu 4 ore ,orele de desen de exemplu care  sunt chiar 3.Problema este ca secretara care a sustinut si ea examen anul trecut pe franceza le ia cred ca si anul asta a avut si informatica si desen anul trecut. Cum sa procedez depinde de director in principiu, nu?

Într-adevăr repartizarea opționalelor depinde de director.

Am primit continuitate din partea CA al scolii pentru anul scolar 2013/2014, pe baza notei obtinute in 2011, dar fiind mai mica de 7 mi-a fost luat postul de altcineva la suplinire. Ce mai pot face?

Dacă îndepliniți condițiile ați putea participa la următoarea etapă din Calendar: „repartizarea candidaţilor care au obţinut cel puţin media 5,00 (cinci) rămaşi nerepartizaţi după concursul din sesiunea 2013, precum şi a candidaţilor care au obţinut cel puţin media/nota 5,00 (cinci) şi care solicită angajare pe perioadă determinată în baza mediilor/notelor de la concursul din sesiunea 2012 şi/sau la concursul din iulie 2011, în ordinea descrescătoare a notelor;
Perioada: 28-29 august 2013”

M-am titularizat in 2009 cu nota 8,90. Din motive de ordin personal, nu am putut da ex.de definitivat. Dar stiam ca mai am voie si anul acesta, asa ca am depus dosarul la ISJ (Ialomita), in octombrie, odata cu ceilalti colegi, asteptand sa vina ziua cand voi fi anuntata cand mi se programeaza cele 2 inspectii la clasa. Dar pe la sfarsitul anului am fost anuntati sa mergem la ISJ, ca se schimbase programul de inscriere si metodologia ,si trebuia completata alta fisa online. Ok, am mers acolo si cand a venit randul meu d-na de la personal a observat ca eu am 7 ani la catedra ,nu 6, cat prevedea NOUL ordin al ministrului. Deci, cu mai putine cuvinte, mi s-a anulat dreptul de a mai da examenul de definitivat. Si, automat, aveam sa mai fiu titularul scolii doar pana in august 2013. Se anula(!!!) si exame nul meu de titularizare...Am depasit momentul, mi-a fost foarte greu sa ma obisnuiesc cu un asa gand- mi se facuse o nedreptate-si acum intrebarea mea e: cand sa ma prezint la inspectorat, care e perioada din calendar in care ma incadrez si eu ca sa pot ocupa un post care va ramane?

Abia după începerea anului școlar puteți obține ore care rămân. Atunci să vă interesați și să insistați la ISJ.

Sunt profesor titular,si am obtinut acceptul Colegiului Tehnic de continuare a activitatii peste varsta de pensionare. u s-au putut obtine numarul de ore pentru toti profesorii din catedra. Care este procedura in astfel de situatii? O varianta care mi s-a propus este: 11 ore la limba romana +7 ore la limba franceza, orele la Colegiul unde sunt titular la limba romana de 23 ani(am dubla specializare: romana si franceza) completarea de norma se face la colegiul unde lucrez sau depun dosar de competare norma la inspectorat 

Consider că trebuie să participați la etapa de completare prevăzută de Calendarul de mobilitate, respectiv cea de la nivel de ISJ.

In sedinta din 14.08.2013 am ocupat un post pe perioada determinata eliberat prin pretransfer cu nota 8,73 obtinuta la titularizare anul acesta. O alta candidata a ocupat un post pe perioada determinata la aceeasi scoala, tot in sedinta de pe 14.08.2013, cu nota 8,90, doar ca a optat pentru un post care nu e eliberat prin pretransfer. Este posibil ca anul viitor colega mea sa opteze pentru postul pe care l-am ocupat eu anul acesta si sa-l optina datorita mediei cu 0,17 puncte mai mare decat a mea? Ce se intampla in mod obisnuit cu un post eliberat prin pretransfer? Poate fi scos spre titularizare anul viitor? As putea sa ocup acelasi post cu media de anul acesta in anul care urmeaza sau trebuie sa dau iarasi examenul de titularizare?

Nu e nimic în neregulă cu postul eliberat prin pretransfer. Dacă acest post va fi titularizabil anul viitor ați putea să îl ocupați ca titular, conform art. 253, în baza notei din acest an. Tot nota din acest an ați putea să o folosiți pentru a obține continuitatea pe acest post pentru anul școlar 2014-2015, în condițiile prezentei Metodologii de mobilitate.

Vreau sa va intreb daca ma pot titulariza in timpul anului scolar 2013-2014 pe 12 ore obtinute anul acesta la a II-a etapa,avand peste 8 la titularizare. 

Nu văd cum ați putea să vă titularizați neavând catedra completă.

Am sustinut examenul de definitivat de 3 ori si l-am picat.Sunt profesor suplinitor de biilogie si am o vechime de 5 ani.Cum trebuie sa procedez in anul 2013 2014 mai am dreptul sa ma inscriu vreodata la acest examen,trebuie sa platesc vreo taxa sau cursuri ceva??Modulul psihopedahogic ramane valabil ?

Conform Legii educației naționale dacă nu ați obținut definitivatul nu aveți drept de practică în învățământ.

Daca am dat examen de titul.2013 pe invatatori si ocup post de educatoare,pot primi continuitate?

Eu consider că puteți ocupa postul dar ca necalificat.

Anul trecut am fost la titularizare,am obtinut nota intre 5-7 si am lucrat ca profesor de limba romana in Crasna Viseului si scoala mi-a aprobat continuitate si anul acesta nu m-am prezentat la concursul de titularizare din 2013 ,spunandu-mi de la scoala si de la inspectorat ca nu se poate ocupa postul de cei cu notele de anul acesta si sa stam linistiti. Ieri aflu , ca postul care il aveam pe continuitate mi s-a ocupat. Cum se poate asa ceva?? Am citit si metodologia si nu scrie nicaieri ca se poate ocupa de candidatii cu notele din 2013 ,asa ceva nu sa intamplat in anii trecuti.  Se specifica clar in metodologie,daca nu se ocupa la etapa de detasare ,au prioritate continuitatile.Si nu mai inteleg nimic,nu ne-a spus nimeni ca putem risca sa ramanem fara post,altfel mergeam la examen. Si in aceasta situatie suntem mai multe persoane .Unele persoane ,angajate in alte scoli ,care aveau continuitate intre 5-7 ca si mine,nu le-a ocupat nimeni postul,iar la mine in scoala s-a ocupat. Ce raspuns imi puteti da? Ce as putea sa fac in aceasta situatie ?

Din păcate conform art. 74 alin. 8 din Metodologia de mobilitate actualizată  numai persoanele care au aprobată continuitatea în baza unei note mai mari de 7 au prioritate în etapa de repartizare a celor care au obținut note între 5 și 7 la concursul din acest an.

Din pacate inspectorul responsabil cu formarea a spus ca nu mi se recunosc inspectiile curente dupa cei 2 ani de maternitate, desi nu au trecut 4 ani de activitate...ce as putea sa fac in aceasta situatie?imi puteti da exact legea si articolul ?

E vorba de art. 10 alin. 10 din OMECTS nr. 5561/2011.

Am primit continuitate in anul scolar 2013-2014 la unitatea la care lucrez in baza notei- titularizare din 2012 si am obtinut calificativul FB pentru activitatea desfasurata. Mentionez ca am luat nota 5,75 la disciplina limba franceza. Din motive personale nu am putut sa ma inscriu la concursul de titularizare 2013. Postul a fost luat in sedinta din 14 august 2013 de un candidat care a obtinut nota 5,30, o nota mai mica ca a mea. Ce trebuie sa fac eu? Mai pot depune dosar de continuitate? 
Consider că în baza prevederilor art. 85 din Metodologia de mobilitate ați fi putut obține dvs. continuitatea.
Vă aduc la cunoștință că am participat în data de 30.07.2013 la concursul de ocupare a posturilor didactice din învățămantul preuniversitar în orașul Tîrgu Mureș din județul Mureș.Am fost evaluat cu nota de 5.05 la disciplina istorie .Datorită faptului că nu reflecta cunoștințele mele am depus contestație în urma căreia nota a rămas neschimbată fără să am acces la vizualizarea lucrării .Am participat în data de 14.08. anul curent la etapa a II-a de repartizare a posturilor didactice din învățămantul preuniversitar pe perioadă determinată unde nu am primit nicio oră.Întrebarea mea către domnia voastră constă în nelămurirea spre ceea ce se va întampla cu subsemnatul ca și cadru didactic avand în vedere că pe pagina electronică a Ministerului Educației Naționale nu mai este nici un post disponibil de istorie în județul Mureș.. 

Nefiind ore în specialitate ați putea să vă orientați spre alte catedre chiar dacă acestea ar însemna încadrarea ca, cadru didactic necalificat.

Pot beneficia de indemnizatie de crestere si ingrijire copil daca am doar jumatate de norma in anul scolar 2013-2014? (Mentionez ca nu voi merge decat primul semestru la cursuri, iar in momentul de fata am continuitate pe 9 ore...urmand sa completez in sedinta publica)

Important pentru a putea beneficia de indemnizația de creștere a copilului este să aveți plătit cotizația la CAS timp de 12 luni anterior nașterii. Prin urmare, nu contează că ați lucrat doar cu jumătate de normă.

Anul acesta am participat la titularizare si am obtinut media de repartizare 8,80. La cele 3 sedinte de pana acum nu am ocupat niciun post si am doua intrebari: 1. Am citit in graficul desfasurarii sedintelor urmatoare ca pe 28/29 august se repartizeaza posturi candidatilor nerepartizati cu concurs 2013 si apoi celorlalti cu note 2012, 2011. Sa inteleg ca sunt pe lista de repartizare si cei care au luat posturi incomplete? Sau numai cei care nu au luat nimic? (Ma intereseaza ca sa stiu pe ce pozitie ma aflul) 2. am citit pe siteul ins-ului ca in septembrie sunt repartizati in sedinta publica candidatii 2013 repartizati care nu s-au prezentat la post sau care au renuntat si apoi candidatii 2010. Sa inteleg ca eu, cu nota 2013, daca nu prind post nici in sedinta din 28/29 august nu mai am nicio sansa la repartizarea din septembrie?

Pentru a obține un post în baza notei din acest an trebuie să vă prezentați la repartizarea din 28-29 august.

Lucrez in invatamant din 2008 ca suplinitor calificat.dupa 3 ani am intrat in crestere copil adica 1 septembrie 2011,ultimul contract fiind tot pe perioada determinata(1.09.2010-31.08.2011).in 2010 am sustinut titularizarea si am luat peste 5. Ma pot folosi anul acesta de acea nota sa ocup un post?

Pentru cei care doresc să folosească nota din 2010 există următoarea etapă de mobilitate: „repartizarea, în şedinţă publică, la nivelul inspectoratului şcolar, a candidaţilor care au obţinut cel puţin nota 5,00 şi care solicită angajare pe perioadă determinată în baza notelor de la  concursul din iulie 2010, în ordinea descrescătoare a notelor;
Termen: 13 septembrie 2013”

In urma sedintei publice din data de 14 am obtinut post.  As dori sa stiu care sunt pasii de urmat?din ce data ar trebui sa ma prezint la scoala respectiva,cand sa depun dosarul la ei si ce trebuie sa contina acesta? de asemenea,exista posibilitatea unui schimb de post intre un titular si un suplinitor?

Vă prezentați la post începând cu 1 septembrie 2013. Dosarul de angajare va conține actele de identitate, de studii, decizia de numire și adeverință medicală. Schimbul de posturi se face doar între doi titulari sau doi suplinitori.

Daca cineva a obtinut continuitate la suplinire in doua unitati de invatamant(10+8ore)pe catedra netitularizabila pentru anul scolar 2013-2014 in baza notei din 2011,nota fiind 6,8,isi poate pierde postul la repartitia din 14.08.2013 in favoarea altor doi suplinitori,unul pt catedra cu 10 ore si altul pentru catedra cu 8 ore care au obtinut anul acesta nla concurs nota sub 6.5?

Dacă nota e mai mică nu văd cum ați putea pierde continuitatea.

Doresc continuitate la suplinire ,dar a intervenit si o alta persoana care are cu 15 sutimi mai mult(eu 8,21,ea 8,36).Cine ar putea castiga in conditiile in care:-eu am nota si de anul trecut 7,3(ea n) -am sotul si 2 copii in intretinere -copiii au probleme cu ochii(operatii,etc) -copilul cel mare este in clasa a doua in aceeasi scoala -am domiciliul in comuna in care lucrez(ea nu) -ea are definitivatul,iar eu nu -respectiva nu are copii si nicio persoana in intretinere.

Conform Metodologiei de mobilitate în ce privește continuitatea „Dacă un post este solicitat de mai multe cadre didactice, pentru departajare se va lua în calcul nota/media cea mai mare de la concursul/concursurile de titularizare susţinute în perioada 2011-2012.

Daca ma titularizez in baza art 253 am dreptul sa ma detasez sau transfer in alta scoala?

Sigur. Aveți aceleași drepturi ca toți titularii.

Am participat anul acesta la concursul de titularizare si am fost repartizate cu contract pe perioadă nedeterminata - etapa I (a). Imi pot depune cerere pentru detasare in perioada 16-20 august sau dupa 1 septembrie? 

Puteți să vă detașați oricând doriți.

Ce se intampla cu cei care au efectuat inspectiile speciale si nu s-au prezentat la concurs din motive medicale sau personale?(Ma refer la cadrele didactice calificate si cu definitivat)

Consider că nu are ce să li se întâmple.

Incep prin a spune ca nu mai inteleg nimic referitor la continuitate; am obtinut continuitate pe baza notei obtinuta la examenul de titularizare din 2011, nota intre 5 si 7, si conform Metodologiei..... la art. 85 se mentioneaza ca medie minima 5; cu toate acestea, astazi in sedinta publica postul pentru care am continuitate a fost repartizat altei persoane. Ce mai pot face si in primul rand in baza carui articol din Metodologie s-a trecut peste continuitatea mea? Ce mai pot face, avand in vedere ca alte posturi nu mai sunt??

Dacă ați fi avut nota pentru continuitate mai mare de 7 aveați prioritate în fața oricărei alte persoane. Fiind nota între 5 și 7 nu mai aveți prioritate în fața candidaților cu notă mai mare decât a dvs. Asta prevede art. 74 alin. 8 din Metodologia de mobilitate.

Ca si canditat debutant doresc sa semnalez o situatie cel putin ciudata. Azi, in sedinta publica de repartitie a posturilor vacante/ rezervate din Cluj, centrul nr. 2 CSEICJ, nu s-a comunicat ca se vor repartiza doar posturile in dreptul carora nu este specificat propus pentru continuitate, fara sa se faca distinctie intre nota/ media sub 7 sau cel putin 7. Din cate am inteles eu in Metodologia cadru privind mobilitatea cadrelor didactice pe 2013 se specifica faptul ca in a II-a etapa de repartitie se iau in calcul mediile din concursul pe anul 2013 si Lista posturilor pentru concurs, angajare pe perioadă determinată din judeţul CLUJ , repartitiile facandu-se in ordinea descrescatoare a mediilor, la posturile propuse pt. continuitate cu media intre 5 si 7 avand acces si candidatii din 2013 9 dsigur in ordinea mediilor). Azi, in Cluj insa, nu s-a permis acest lucru, comunicanduni-se ca toate posturile pentru care exista continuitate ( indiferent de nota) sunt blocate pentru urmatoarea etapa. As dori sa-mi clarificati daca s-a procedat conform calendarului si a metodologiei, si daca participantii debutani au sau nu acces la posturile propuse pentru continuitate cu nota/media sub 7, asa cum s-a procedat in alte judete, si asa cum reiese si din metodologie ( candidatii din 2013 avand intaietate in ordinea descrescatoare a mediilor).De altfel, tocmai pentru ca se face distinctie intre contiunuitate pe baza note peste 7 si sub 7 exista liste distincte

Conform Metodologiei de mobilitate, art. 74 alin. 8 „ În etapa de repartizare prevăzută la alin. (3) lit. d), posturile didactice/catedrele propuse pentru continuitate la detașare și pentru prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2013-2014, pentru candidații care au obținut cel puțin nota/media 7 (șapte) la concursurile de titularizare din anii 2011 și/sau 2012, se ocupă numai de persoanele care beneficiază de continuitate la detașare, respectiv de prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2013-2014, conform prezentei Metodologii”. Iar, conform Calendarului această etapă se desfășoară în 14 august 2013.

Vă rog dacă doriți să mă ajutați și pe mine cu un răspuns.. Am luat la titularizare pe franceză, anul acesta în județul Argeș nota 9, dar am refuzat catedra propusă în ședința publică. Mai am vreo șansă să mai ocup vreun post în toamnă? Mai apar posturi? Menționez că este primul an în care dau titularizarea și nu prea sunt informată. 

Există o ultimă etapă prevăzută de Calendarul de mobilitate „Repartizarea posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate, la nivelul inspectoratului şcolar, candidaţilor repartizaţi după concursul din sesiunea 2013, care nu s-au prezentat la posturi didactice/catedre şi care solicită o nouă repartizare, precum şi a candidaţilor care au obţinut cel puţin nota 5,00 şi care solicită angajare pe perioadă determinată în baza notelor de  la  concursul din iulie 2010, în ordinea descrescătoare a notelor:
a) afişarea listei posturilor didactice vacante/rezervate, reactualizată, la inspectoratele şcolare;
Termen: 12 septembrie 2013
b) repartizarea, în şedinţă publică, la nivelul inspectoratului şcolar, a candidaţilor repartizaţi după concursul din sesiunea 2013, care nu s-au prezentat la posturi didactice/catedre, în  ordinea descrescătoare a mediilor;
c) repartizarea, în şedinţă publică, la nivelul inspectoratului şcolar, a candidaţilor care au obţinut cel puţin nota 5,00 şi care solicită angajare pe perioadă determinată în baza notelor de la  concursul din iulie 2010, în ordinea descrescătoare a notelor;
Termen: 13 septembrie 2013
d) emiterea şi comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră.
Termen: 16 septembrie 2013”

Am participat la repartizarea posturilor pt suplinire in jud Cluj la disciplina limba franceza. Am vrut sa iau un post care mi s-a spus ca este propus pentru continuitate desi candidata de anul trecut are nota 6.55 iar eu 8.18. postul era afisat ca fiind viabil pentru suplinire. As dori sa va intreb au cei cu continuitate prioritate in fata celor care au dat titularizare anul acesta? Ce ar trebui sa fac in acest caz? Mentionez ca azi nu am putut sa iau decat un post incomplet cu 6 ore, la o alta scoala nu mi s-a mai dat voie sa aleg completare de catedra. 

Au prioritate la continuitate în fața celorlalți candidați numai cei care au obținut continuitate în baza unei note mai mari de 7.

Cu respect as dori sa stiu după ce lege vom merge în 2013-2014 privind numirea directorilor deoarece nu este firesc ca atunci când există o lege,bună sau rea...consider că este necesar să o respectăm și mai mult..politicul nu are ce căuta în educatie.Ce credeți că se va întâmpla din 1 septembrie 2013? Vom mai ieși din această mocirlă atâta timp cât concursuri nu se organizează iar directorii sunt numiți politic și inspectorii asemenea?

Legea nr. 1/2011 prevede că trebuie să existe un Regulament adoptat de MEN pentru organizarea concursului pentru directori. Până atunci există posibilitate detașării pentru interesul învățământului.

Numirile de directori se vor face la fel ca anul trecut dau se vor incepe mult trambitatele concursuri?

Metodologia prevede detașarea în interesul învățământului pentru posturile de directori, până la aprobarea Regulamentului privind organizarea concursului pentru funcțiile de conducere din unitățile de învățământ.
  
As dori sa va intreb ce cai am de urmat pentru a obtine doua saptamani de concediu fara plata in perioada 1-15 septembrie 2013, in continuarea altor 3 saptamani luate la sfarsitul anului scolar trecut, respectiv iunie 2013, in conditiile in care am de partea mea mai multe articole legale in vigoare (art. 255 din LEN, Contractul Colectiv de Munca Unic Nivel Invatamant Preuniversitar/2 noiembrie 2012, Codul Muncii, Regulamentul Intern al scolii unde sunt titular), insa mi se refuza cu obstinenta atat la ISJ cat si la scoala, desi nu am avut niciodata abateri disciplinare si nu mi se da nicio explicatie.

Conform Codului Muncii aveți dreptul la 30 de zile concediu fără plată pentru motive personale cu posibilitate de prelungire la înțelegere cu angajatorul, respectiv cu școala. Prin urmare, nu există cum să fie constrânși a vă acorda concediul fără plată mai puțin de 1 an școlar.

M-am titularizat anul acesta si postul este cam departe . Ma pot detasa sau titulari din anul 2013 nu pot sa se detaseze?

Vă puteți detașa.

Am primit decizia de continuitate pe un post titularizabil, care s-a ocupat in sedinta din 9 august 2013.Mentionez ca nu am fost anuntata ca postul este titularizabil.As dori sa va intreb daca este posibil sa primesti continuitate pe un post titularizabil?

Se poate primi acordul de continuitate și pe un post titularizabil, iar în ideea în care nu este ocupat la repartizarea pentru titularizare rămâne pentru continuitate.






Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.




13 comentarii:

  1. Buna ziua , unde as putea gasi ,in ce metodologie , cat timp ar trebui pastrate dosarele personale ale personalului didactic incadrat la plata cu ora , detasare tot ce tine de mobilitate a personalui didactic ?
    Multumesc !

    RăspundețiȘtergere
  2. Bine, multumesc, zi frumoasa, mai intai!CE trebuie sa contina dosarul pentru echivalarea studiilor prin credite?Concret, va rog.Ulti,ul grad este I, obtinut in 2010, am absolvit C U dde Institutori/inv primar in 2004, am acum acumulate 37 credite din INTEL TEACH in 2010, TIC-15 credite , Curricula-15 credite, inca nu stiu nimic despre LRO, dar voi afgla, caci l-am finalizat.Multumesc, cu deosebit respect!Pana la anii de studii, deocamdata apelez la echivalarea prin credite.Ce stiti, va rog, despre aceste proceduri?

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna seara!Va rog sa ma lamuriti si pe mine cu un lucru.Daca anul acesta am luat 7 la ex de titularizare iar anul urmator directorul scolii unde am luat post doreste sa ma titularizeze in baza art 253,as putea pierde aceasta oportunitate daca postul meu este solicitat la detasare de un alt titular pe post la alta scoala?Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  4. M-am titularizat anul acesta,pe un post de biologie. Am fost astazi sa semnez contractul cu cele 2 scoli,dar directorii nu au vrut sa ma lase sa semnez contractul ca 6 ore sunt cu predare in limba maghiara.si eu nu stiu limba maghiara. Mentionez ,ca postul apare in sistem cu predare in limba romana. Am fost la ISJ si mi-au spus ca o sa desfiinteze postul,adica din titular voi deveni netitular. Este posibil asa ceva? Au spus ca este o greseala la sistemului si a administratorului,ca nu au specificat ca sunt si 6 ore cu predare in limba maghiara si 12 ore cu predare in limba romana,dar mai au si alte 6 ore cu predare in limba romana care ar putea sa-mi completeze cu ce 12 ore si sa semnez contractul,dar nu vor. Ma ameninta ca vor desface postul si nu voi mai fi titulara ,si ca cel mai bine ar fi sa-mi dau demisia,dar eu vreau sa semnez contractul ,dupa care imi voi depune dosar de detasare,deoarece postul este la 80 km. VA MULTUMESC !

    RăspundețiȘtergere
  5. Am luat anul acesta ,pe 28 august un post de suplinitor engleza ,eu avand specializarea romana -engleza ,iar la examenul din 30 iulie am dat la romana si am luat 7,90.Fiindca la romana nu am gasit niciun post ca sa pot face naveta ,am luat suplinire la engleza pe post rezervat cu nota la romana.Intrebarea mea este daca as putea cere continuitate pe acest post de engleza, fiindca l-am ocupat in sedinta publica pe baza notei de la romana dar ,precizez ca am dubla specializare romana -engleza

    RăspundețiȘtergere
  6. Am dat anul acesta examen de titularizare ,am luat 9,05 asa ca am luat postul dorit dar la suplinire, perioada determinata, fiindca nu erau titularizabile.Ulterior mi-am dat seama ca as putea sa vin mai aproape de casa asa ca am rugat o colega titulara sa accepte sa facem schimb de posturi ,eu fiind suplinitoare ea titulara .Intrebarea mea este daca putem face schimb de posturi eu suplinitoare ,ea titulara .

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna seara,
    Am o nelamurire cu echivalarea doctoratului cu gradul 1, in lege este mentionat ca ar trebui calificativele din ultimii 2 ani de activitate la catedra, dar daca eu am avut intrerupere de concediu fara plata in 2011-2012 pot sa pun calificativele 2010-2011 si 2012-2013 sau trebuie sa mai astept un an ca sa am 2012-2013 si 2013-2014 pentru depunerea dosarului de echivalare. Pe scurt trebuie obligatoriu ani consecutivi sau ultimii 2 ani de activitate efectiva la catedra.

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna seara.
    Ce se mai stie de OUG 92? Au trecut luni bune de cand a fost trimisa la Senat.

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna seara! Sunt din jud valcea si anul acesta m-am titularizat in judetul vaslui. As vrea sa ma detasez . se poate ? Cand ? de la isj valcea spun ca nu avem voie pana in 13 septembrie 2013 . nu inteleg de ce ? Apoi pe ce ne mai detasam?

    RăspundețiȘtergere
  10. am depus cerere ca necalificat pt un post de educatoare, dar mi s-a spus ca prefera un calificat cu nota 2,65... au voie sa faca asta? e legal ? nota minima nu e 5 pt a putea preda?

    RăspundețiȘtergere
  11. cate ore cu plata poate efectua un pensionar care nu a fost titular si nu are nici gr.I ?

    RăspundețiȘtergere
  12. Directorii si directorii adjuncti au voie plata cu ora?Ei sustin ca nu au lege care sa le interzica acest lucru,dar exista metodologia care ii limiteaza la 4-6, respectiv 6-8 ore,sunt degrevati tocmai pentru a se putea ocupa de procesul de invatamant,au indemnizatie de conducere.Curtea de Conturi pe unde merge imputa aceste ore directorilor,iar cei care platesc sunt contabilii deoarece ei scapa spunand ca au prestat acele ore si trebuiau platiti.

    RăspundețiȘtergere
  13. Buna ziua. Sunt profesor titular pe religie si anul trecut am avut 4 ore de lb.franceza ( fiind a doua specializare). Am obtinut cu o clasa premiul II faza judeteana. Anul acesta se pare ca voi primi tot 4 ore, dar nu la clasa cu care am obtinut rezultate ( deci cumva un fel de continuitate ) , ci la o clsa f.slabă. Puteti sa-mi spuneti dacă pot beneficia de continuitate la clasa cu rezultate conform vreunei norme, legi ? Vă mulțumesc anticipat pentru eventualul răspuns !

    RăspundețiȘtergere

Postări populare