1 nov. 2013

Întrebări și răspunsuri 01.11.2013

Sunt o secretara de scoala din jud. Brasov.Va rog frumos sa ma ajutati cu o informatie.In anul 2011 o dna prof.care preda  educatie tehnologica a depus dosar la ISJ Brasov, pentru echivalare SSD cu ciclul I.Acum nu stie unde sa mearga sa ridice Atestatul de echivalare.Care sunt acele institutii de inv. superior desemnate pentru realizarea procedurii de echivalare ECTS/SECT?

Doamna se poate interesa fie la ISJ, fie la MEN pentru a afla la care centru universitar i-a fost trimis dosarul.

Sunt cadru didactic si am o intrebare pentru dv, va rog frumos sa ma lamuriti daca puteti.
Poate o persoana sa fie simultan inscrisa la o facultate de stat pe locuri bugetate (fara taxa) si la o scoala postliceala sanitara tot pe locuri bugetate?

Din ce imi dau seama legislatia nu interzice acest lucru, dar nu exista o prevedere expresa.

Sunt profesor invatamant primar , 36 ani vechime in invatamant, gradul I. Am primit 0,5 norma de bibliotecar la biblioteca scolii unde functionez. As dori sa va intreb cum voi fi platita.

Veti avea doua contracte de munca cu doua incadrari diferite.

As avea o nelamurire si as aprecia enorm daca as afla un raspuns exact. Am dat examenul de titularizare in acest an. Am luat nota 7.28, insa am luat post de profesor de engleza suplinitor ( 12 ore/saptamana). As dori sa stiu daca ma pot inscrie la definitivat in conditiile in care sunt suplinitor. Si inca o nelamurire: Anul viitor voi fi repartizata in baza notei de anul acesta la concursul de repartizare?

Puteti participa la definitivat si puteti folosi nota de anul acesta in etapele de mobilitate pentru anul scolar 2014-2015, dar depinde si ce va doriti: continuitate pe post, suplinire, etc.

Sunt profesor pt. instruire practica, titular în învăţământ din 1998. Am absolvit Institutul Militar "Mihai Viteazul "-Pitesti(1993) Aş dori să întreb dacă exista temeiul legal ca diploma mea de absolvire, emisă de Ministerul Apărării Nationale , poate fii recunnoscută (echivalata) de Ministerul Educatiei Naţionale. Menţionez ca am foaia matricola cu toate specializarile, modulul psiho-pedagogic, dar cu toate acestea sunt încadrat cu studii medii. Se poate schimba încadrarea în institutor?

Pentru aceasta echivalare ar trebui sa va adresati MEN, Departamentul de echivalare a diplomelor si studiilor.

Absolvent de Liceu Pedagogic(invatator-educator),promotia 1999 si Facultatea de Litere(romana-engleza) 2004,cu definitivat 2002,grad did.II 2006, ca invatator,mai este nevoie sa fac modulul pedagogic pentru a preda ca profesor de limba romana?

Eu consider ca nu mai e nevoie de absolvirea unui alt modul pedagogic.

Un contabil sef la un liceu dupa pensionare , poate sa ramana pe post cu contract de munca , si sa cumuleze pensia cu salariul realizat in baza contractului de munca?

Fiind vorba de personal didactic auxiliar, consider ca trebuia incetat contractul individual de munca la dat indeplinirii cumulative a conditiilor de pensionare, organizat concurs pentru ocuparea postului vacantat prin pensionare, iar daca doamna pensionata participa la concurs si primeste cea mai mare nota sau calificativ ramane in continuare pe post prin incheierea unui nou contract de munca.

In momentul de fata dispun doar de 76 de credite si nu am posibilitatea de a termina alte cursuri pentru depunerea dosarului in aceasta etapa. Intrebarea mea este daca va mai fi o alta sesiune.
Nu se poate garanta, in acest moment, ca va mai fi vreo sesiune de echivalare a studiilor. Posibil ca si anul viitor Ministerul sa emita un nou calendar, asa cum s-a intamplat in acest an.

Pot beneficia de legea 1/2011, art253 daca sunt in concediu crestere copli sau concediu de maternitate?

Da. E important doar sa indepliniti toate conditiile din metodologie.

Reclamatiile anonime adresate catre ISJ impotriva unui director,a unor colegi se iau in considerare si se ancheteaza?!Daca s-au anchetat si s-au dovedit nefondate se mai acorda atentie si urmatoarelor anonime care indreapta acuze acelorasi persoane?Mentionez ca anonimele au doar niste semnaturi mazgalite.

Consider ca aceste sesizari anonime nu trebuie sa fie luate in considerare, iar daca totusi se inregistreaza trebuie verificata veridicitatea celor sustinute si abia apoi, daca este cazul se fac demersurile prevazute de lege.

Sunt absolventă a Facultatii de St. Econ. (licenta si master) si modul psihopedagogic nivel 1. Nu am mai predat pana in prezent. Doresc sa ma inscriu la examenul de titularizare 2014 pt a obtine un post de profesor in mediul rural. Intrebarea mea este daca pot da examenul de titularizare pe o specializare alta decât cea economica. Mentionez ca m-ar interesa un post la catedra de limba română pt gimnaziu in mediul rural. Cu alte cuvinte pot preda o alta materie alta decât cea pe care sunt specializata? Am aflat ca, potrivit centralizatorului privind disciplinele de invatamant, pot preda decât economie si ed. anteprenoriala, ambele predandu-se la liceu. Ma repet spunând ca ma intereseaza strict invatamantul gimnazial unde aceste materii nu se predau.

Nu puteti sa obtineti un post titularizabil  pe alta specializare decat cea absolvita de dumneavoastra, doar ca suplinitor necalificat.

Eu imi desfasor activitatea de profesor suplinitor in comuna Ponor jud Alba,predau mai multe materii din lipsa de personal,sunt absolvent de studii superioare si am lucrat mai multi ani in invatamant la diferite scoli din judet,acum nu am ore suficiente pe calificarea mea,predau la clase simultane,sunt diriginte si locuiesc la 40 km de Ponor,va rog sa-mi spuneti la ce sporuri am dreptul,am cautat in lege si nu am gasit. 

Puteti beneficia de spor de rural, spor de simultan si spor de dirigentie.

Am terminat liceul pedagogic in anul 2008 iar studiile superioare in 2012 ,In anul scolar 2012-2013 am fost incadrata ca institutor. Anul acesta 2013-2014 - m- am detasat si sunt incadrata ca profesor pentru invatamantul primar. Pot sa cer pentru anul 2012-2013 de la unitatea unde am functionat sa imi restituie diferenta de salariu pentru lunile in care am fost incadrata institutor si nu profesor?

Puteti, dar cred ca nu ii veti obtine decat printr-o actiune in justitie.

Functionez intr-o scoala din mediu rural, avand in vedere ca nu exista mijloc de transport care sa ne faciliteze naveta,intrebarea ar fi:In ce baza legala putem cere autoritatilor locale introducerea unui mijloc de transport?

Nu cred ca autoritatile locale va pot ajuta cu un mijloc de transport, ci mai degraba Autoritatea Rutiera Romana. Adresati-va acestei institutii cu o solicitare in vederea asigurarii de mijloace de transport pe ruta respectiva.

Sunt învățătoare și am obținut gradație de merit la concursul de anul acesta. Din păcate nu am beneficiat de acești bani la salariul primit pe luna aceasta.

Nu cunosc motivele pentru care nu ati primit gradatia de merit pe luna trecuta. Departamentul contabilitate al scolii sau/si cel al ISJ-ului trebuie sa va dea lamuriri.

Sunt prof. SSD matem- fiz. si in cealalta sesiune am obtinut atestatul de echivalare pe matem, pentru ca nici nu am stiut ca se pot depune dosare pe ambele specialiati si nici nu am predat fizica.Acum predau si matem si fizica si as dori sa stiu daca mai e nevoie de un dosar de echiv. pe fizica sau este valabil atestatul pe care il am? Spuneati cu ceva timp in urma ca intr-o astfel de situatie sunt si alti prof. si ca la minister se va reglementa situatia.Puteti sa ma lamuriti in legatura cu aceasta?

Nu exista nicio reglementare sau lamurire expresa in acest sens. Prin urmare, va sfatuiesc sa va depunei dosar de echivalare si pe cea de-a doua specialitate.

Am absolvit Facultatea de mecanică din Timișoara în 1985, apoi am lucrat la IUT Bistrița ca inginer până în anul 1986, când m-am transferat la ARIO Bistrița la Atelierul de proiectare armături. În anul 2005 am hotărât să schimb domeniul de activitate, menționez că în anul 2002 am absolvit și Școala Postuniversitară de Informatică Aplicată. Am lucrat 1 an ca profesor suplinitor pe disciplina TIC, apoi am luat examenul de titularizare în anul următor. Am fost încadrată ca profesor la Grupul Școlar Forestier Bistrița. După examenul de definitivat, în anul 2007 am fost încadrată ca profesor definitiv cu vechime în învățământ 14-18 ani – spor de stabilitate. Menționez că am predat doi ani jumătate de normă materii de specialitate (respectiv mecanică). Pe scurt, în anul 2010 am trecut pe cartea de muncă profesor definitiv 22-25 de ani – spor de stabilitate. În anul 2011, am fost transferată pentru reducere de activitate la Colegiul Național ”Andrei Mureșanu” Bistrița, unde am fost încadrată de la zero ca profesor gradul II (l-am luat în vara 2011) vechime 6-10 ani. Întrebare: În cazul unui transfer se recalculează încadrarea după noile condiții????? s-au situația dată nu poate fi diminuată?

In caz de pretransfer si nu numai se face incadrarea potrivit legii. Astfel, Legea nr. 63/2011 prevede „Vechimea efectivă în învăţământ reprezintă perioada în care persoana angajată cu contract individual de muncă a desfăşurat activitate efectivă de predare la catedră în cadrul unei unităţi sau instituţii de învăţământ. Constituie vechime efectivă în învăţământ şi perioada în care personalul didactic de conducere, îndrumare şi control, precum şi personalul didactic auxiliar desfăşoară activitate în cadrul unei unităţi/instituţii de învăţământ sau unui inspectorat şcolar.
   6. Vechimea recunoscută în învăţământ reprezintă perioada în care persoana angajată în învăţământ, provenită din alte sectoare de activitate, face dovada că a profesat în specialitatea înscrisă pe diploma de studii, în cazul în care această persoană ocupă un post didactic în aceeaşi specialitate. Această vechime este luată în calcul numai pentru stabilirea drepturilor salariale. Pentru persoanele care beneficiază de vechime recunoscută în învăţământ, stabilirea salariului de încadrare al funcţiei didactice se va face potrivit pct. 1 lit. c).
   7. Vechimea în învăţământ este formată din vechimea efectivă în învăţământ şi vechimea recunoscută în învăţământ, după caz”.

Va rog frumos spuneti-mi si mie ce se intampla daca un profesor a sustinut examenul de grad I in 2013 (pe 28 febr 2013) a obtinut nota buna, dar la evaluarea anuala din partea scolii, pe anul 2010-2011 are calificativul bine ?. Conform OMECTS 5561/2011-  ART 32- cadrele did inscrise la grad I, care pana la obtinerea acestui grad nu obtin calificativul FB, la evaluarile anuale si la IC2, nu pot finaliza examenul in seria pentru care sau inscris. In aceasta situatie  probele si,  dupa caz, finalizarea ex. pt acordarea gad I se amana cu un an. Inspectoratul scolar reprogrameaza a doua inspectie scolara curenta pe parcursul anului de amanare. - Nu e cazul de IC2.  Ce are de facut ? Care este finalizarea ?

Conform legislatiei, consider  ca va puteti reinscrie la examen cand indepliniti conditia privind calificativul „Foarte Bine” pe ultimii 2 ani.

Am terminat Facultatea De Fizica in 2002 si nu am lucrat in invatamant pana acum. Daca urmez un curs postuniversitar de psihopedagogie speciala,pot sa particip la titularizare pentru un post de profesor-educator din ivatamantul special? 

Tinand seama de prevederile din Centralizator consider ca nu puteti ocupa un astfel de post in baza diplomei de licenta specializarea fizica.

Sunt licentiata in Teologie si Filologie, am Gradul didactic I, iar intre anii 2009-2011 am urmat cursurile universitare de masterat din cadrul Universitatii Ecologice Bucuresti, in domeniul Stiintele comunicarii (4semestre=120credite transferabile ECTS).Diploma de Master mi-a fost eliberata abia un an mai tarziu,in 18.12.2012. Anul acesta, in septembrie, am depus la CCD actele necesare pentru recunoasterea celor 90 de credite, conform Ord. 5562/ 07oct 2011.  Desi la Cap.III,art.13 al acestui ordin se mentioneaza  clar ca dosarul va contine o cerere de echivalare si copii xerox in conformitate cu originalele Diplomelor care atesta acest lucru, CCD refuza sa-mi recunoasca creditele, motivand ca lucrul acesta trebuia facut anul trecut pe baza unei adeverinte...Intrucat DIPLOMA de Master are data eliberarii 18.12 2012, iar Ord.5562 mentioneaza clar ca dosarul trebuie sa contina copii xerox dupa DIPLOMA si nu dupa vreo adeverinta, consider ca sunt indreptatita sa mi se recunoasca cele 90 de credite transferabile(ECTS).

Consider ca cererea, respectiv dosarul pentru echivalarea creditelor nu trebuie introdus, in mod imperativ, in anul absolvirii cursurilor, ci oricand considera cadrul didactic ca are nevoie de aceasta echivalare.

Se poate da Premiul de 2% din fondul de salarii cadrelor didactice care-l merita, momentan dupa prevederile legale in vigoare?

Conform Contractului Colectiv de Munca Unic la Nivel Sector de Activitate Invatamant preuniversitar partile convin acordarea urmatoarelor drepturi: „un premiu lunar din suma de 2% din fondul de salarii, în condițiile legii, pe baza criteriilor stabilite de către comisia paritară de la nivelul unităţii/instituţiei prevăzute în Anexa nr. 4, criterii elaborate avându-se în vedere rezultatele în activitate, considerate ca valoroase pentru unitate/instituţie; criteriile vor fi aduse la cunoştinţa salariaţilor prin afişare la sediul unităţii/instituţiei respective; fondul de premiere se utilizează lunar, sumele nefolosite putând fi utilizate în lunile următoare, în cadrul aceluiaşi an calendaristic şi în acelaşi scop”.

Am terminat Colegiu Universitar (SSD - 3 ani) pe specializarea Informatica. Lucrez din 1997 ca informatician ssd (didactic AUXILIAR)! Personalul didactic auxiliar a fost mereu marginalizat. Pentru noi nu se poate o echivalare Bologna?

Pana in acest moment nu s-a discutat o eventuala echivalare a studiilor pentru personalul didactic auxiliar.

 In prezent sunt profesor in invatamantul prescolar, titular, cu definitivat, la o gradinita clujeana. As dori sa stiu daca mi se poate echivala un doctorat in istorie din anul 2008 (sunt si absolventa a Facultatii de Istorie, cu modul pedagogic absolvit) cu gradul I, desi nu profesez ca profesor de istorie in acest moment.

Consider ca ati putea sa obtineti echivalarea doctoratului cu gradul didactic, legea neinterzicand in mod expres acest lucru.

Sunt prof. pt. inv. primar si am 6 ani vechime in invatamant.Din pacate nu am reusit sa promovez examenul de definitivare in invatamant, in cele 3 sesiuni.Intrebarea mea este, ce pot face pentru a sustine din nou examenul de definitivare in invatamant? Nota 8 mi se pare foarte mare, iar timpul pentru rezolvarea subiectelor foarte scurt.

Veti putea incheia doar contracte pe perioada determinata cu statul de suplinitor debutant.

Va rog sa precizati daca atributiile reprezentantiilor consiliului local si reprezentantului primarului sunt conform  LEGII NR. 1 DIN  2011 A EDUCATIEI NATIONALE, cu modificările şi completările ulterioare, sau se tine cont si de ROFUIP.Acesti reprezentati blocheaza bunul mers al activitatii Consiliului de administratie, intervenind permanent la orice propunere venita din partea  unitatii, implicandu-se in absolut toate problemele unitatii, indiferent de natura acestora: transferuri, examatriculari, sanctiuni etc.

Deoarece Ministerul Educatiei nu si-a indeplinit obligatia stabilita prin Legea educatiei nationale de a adopta regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar care sa aiba la baza prevederile Legii nr. 1/2011, consider ca se aplica regulemantul vechi adoptat prin ordin de ministru in 2005.

Eu sunt invatatoare,am liceul pedagogic,am 8 ani vechime,gradul definitiv,iar cei doi copii sunt trecuti la mine in intretinere. V-as ruga sa-mi spuneti care ar trebui sa fie salariul meu net.

Destul de greu de spus. Fiind cu studii medii, salariul de incadrare trebuie sa fie de 858 lei, la care se adauga sporul de vechime, sporul de rural, daca e cazul, gradatia de merit si alte sporuri pe care le aveti. 

Detin titlu de Doctor si de anul acesta sunt profesor suplinitor la o scoala generala, sunt debutanta si nu am sustinut examenul de definitivat. Intrebarea mea este: Pot sa imi depun dosarul pentru echivalarea gradului I fara sa am definitivatul sau trebuie sa promovez mai intai examenul de definitivat?

Consider ca trebuie sa obtineti mai intai definitivatul si abia apoi sa va echivalati doctoratul cu gradul didactic.

Sunt titular educatoare,am terminat profesor invatamant primar si prescolar iar definitivatul si gradul II le-am sustinut pe invatator.Va intreb daca pot sa imi iau transferul pe specialitatea invatatori in aceeasi unitate scolara?


Daca se pastreaza prevederile din actuala metodologie puteti obtine pretransferul.



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.

Un comentariu:

  1. Apreciez mult ceea ce faceti pentru noi cadrele didactice din mediul preuniversitar. Va adresez urmatoarea intrebare: Doua cadre didactice titulare doresc sa faca un schimb de posturi in timpul anului scolar. Au acestia nevoie de acordul unitatilor scolare pentru acest schimb, sau este nevoie doar de consimtamantul celor doi?

    RăspundețiȘtergere

Postări populare