20 nov. 2013

Întrebări şi răspunsuri 20.11.2013

Am nelamurire privind deciziile de incadrare emise de catre isj teleorman pentru profesorii suplinitori calificati
1. un cadru didactic calificat a obtinut o nota peste 5.00 la titularizare 2013, a participand la toate sedintele de mobilitate conform calendarului, semnand procesul verbal la fiecare etapa ca nu a fost repartizata
2. in data de 13 septembrie 2013 persoana respectiva a semnat un consimtamat prin care accepta un nr de 18 ore in a doua specialitate cu data de 1 septembrie 2013 consimtamantul fiind semnat si de catre responsabilii cu resursele umane ale isj, dar  nu are stampila  isj
3. cand s-a prezentat la post in data de 16 septembrie 2013 cadrul didactic a constatat ca cele 18 ore sunt de fapt 17 ore in specialitate, a anuntat responsabilii isj si acestia s-au spalat pe maini motivand ca directorul uniatii de invatamant e de vina ca a declarat vacante 18 ore.
4. in data de 04.11.2013 cadrul didactic s-a prezentat la isj pentru a ridica decizia de incadrare si a constatat ca figureaza incadrat cu 17 ore de pe data de 13 septembrie 2013 pana pe data de 31 august 2014. pana la data de 04.11.2013 peroana respectiva s-a deplasat de mai multe ori la isj pentru decizia de incadrare primind raspunsul ca nu este gata.
5. cadrul didactic pana la data repartizarii a fost in somaj, persoana respectiva trebuia sa se prezinte pe data de 16 septembrie la ghiseul oficiului de somaj prentru a viza carnetul de somaj, dar anuntand ca a fost repartizata cu data de 01.09.2013 conform consimtamantului nu a mai vizat carnetul pe luna septembrie, deci i s-a intrerup somajul, comunicandu-ise sa prezinte decizia de angajare pana la data de 30.09.2013. cum decizia a luat-o pe data de 04.11.2013 si a vazut ca este angajata cu 13.09.2013 cadrul didactic a pierdut somajul pe 12 zile.

Întrucat orele au fost obtinute abia in sedinta din 13 septembrie, consider ca nu se putea incheia contractul cu o data retroactiva, respectiv 1 septembrie 2013.

Exista zvonuri ca incepand cu luna ianuarie 2014 personalul didactic auxiliar si nedidactic
sa fie transferat la primarii??? Ce stiti d-voastra despre acest fapt. Ne vor transforma in functionari, asta va insemna ca salariile noastre vor fi afectate??, ce se intampla cu aplicarea noii legi a salarizarii ( mentionez ca sunt contabil sef ) si dupa noua lege 284/2010 conform Anexei AIICI, am fi intr-un fel salariazati??? ce va fi daca trecem la Administratia locala??

Din cunostintele pe care le am, in 2014 se va pastra legea de salarizare, cu mici modificari,  precum si prevederile referitoare la angajatorul personalului din invatamant.

Pot sa ma titularizez conform articolului 253, in perioada aprilie 2014 , in sedinta publica am luat 10 ore in mediul urban si 8 ore in mediul rural, obtinand 9,17 la examen distanta intre cele doua localitati este de 50 de km.Indeplinesc celelalte criterii orele sunt viabile.Mentionez ca in 2013 am avut 2 colegi in aceeasi situatie si s-au titularizat

Daca se mentin dispozitiile din acest an, consider ca este necesar ca orele sa fie in aceeasi categorie de mediu pentru a va putea titulariza. Aceasta este regula generala prevazuta de metodologia de mobilitate.

Se va modifica programa pentru definitivat -2014 si cand apare?Dar la titularizare? 

In acest moment nu se cunoaste daca programele pentru cele doua examene vor suporta modificari anul viitor.

Sunt profesor de formatie , sunt din jud.Alba, orasul Cugir,am lucrat in anul scolar 2008-2009 cu jumatate de norma cumul , fiind primul an de pensie si constat ca nu beneficiez de majorarile salariale potrivit legii 221/2008 , desi colegii din activitate primesc esalonat sumele cuvenite.  In situatia mea se afla mai multi colegi.

Din pacate, nu mai puteti face nimic. A expirat termenul de prescriptie de 3 ani.

Sunt profesor titular la o scoala din mediul rural .Mentionez ca sunt membru C.A. De curand am avut o inspectie tematica la scoala si s-a cerut sa reorganizam componenta consiliului de
administratie dupa legea 1/2011. Nedumerirea mea care este, consiliul de administratie se organizeaza dupa legea nou a educatie , respectiv legea 1/2011 dar funtioneaza dupa legea veche , respectiv Ord.4925/2005 , sau e o greseala pe undeva? Ma intereseaza un raspuns cat mai clar pentru ca vreau sa stiu ce atributii am in calitate de membru C.A.

Tocmai datorita acestei necorelari in legislatie, consider ca atat componenta, cat si atributiile CA sunt cele din ordinul emis in 2005. In caz contrar am avea stabilita componenta conform unei legi si atributiile conform altei legi.

As vrea sa stiu daca se mai acorda prima de instalare. Am reusit sa ma titularizez anul acesta ,dar am terminat facultatea in 2002, am lucrat 2 ani dupa care am renuntat si m-am reangajat in invatamant in 2012 cu jumate norma si acuma sunt cu norma intreaga si titulara. Pot sa beneficiez de prima de instalare.

Consider ca nu puteti beneficia de prima de instalare deoarece nu indepliniti conditiile prevazute in HG nr. 281/1993.

Sunt profesor pt. invatamantul primar, titular, la o scoala din jud. Calarasi. Incepand cu 01.11.2013 o colega a mea a intrat in CIC. Eu am clasa a III-a si colega clasa a II-a. Pot sa predau si la clasa ei in regim de plata cu ora pana la revenirea ei pe catedra? Am prioritate in fata altcuiva din afara scolii? Ce trebuie sa fac, care sunt pasii?

Consider ca se aplica Metodologia privind ocuparea posturilor care se vacanteaza in timpul anului scolar. Conform acesteia pentru 60 de zile se poate ocupa postul vacant in regim de plata cu ora, dar pentru ocuparea acestuia pe o perioada mai lunga de timp trebuie organizat concurs.

Am absolvit colegiul de institutori specialitatea invatator si fac. de psihologie. Pot sa ma transfer de pe postul de invatator pe unul de educatoare? Daca nu, ce ar trebui sa urmez? 


Eventual va puteti pretransfera de pe post de profesor pentru invatamantul primar pe post de profesor pentru invatamantul prescolar.



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare