8 dec. 2013

Întrebări și răspunsuri 08.12.2013

Sunt absolventa de colegiu cu specializarea institutor-lb.engleza.Acum sunt incadrata pe post de invatator.As putea sa depun dosar de echivalare pentru profesor de lb.engleza? 

Consider ca echivalarea va da dreptul doar de a fi incadrata ca profesor pentru invatamantul primar.

Sunt cadru didactic titular, cu gradul I,Va deranjez pentru un sfat in urmatoarea problema care s-a dovedit a fi tare spinoasa si aducatoare de alte probleme. Asadar, 
- sunt absolventa a Lic Pedagogic din Bacau- promotia 1997
- am absolvit Colegiul de Institutori cu a II-a specializare ed fizica la Bacau 2003
- am absolvit si Fac de Psih la Spiru Haret- 2008
- fac master pe MRU, anul II
Sunt incadrata ca invatatoare si in urma cu cateva zile am depus cerere pentru 10 ore de educatie fizica la clase primare vacantate prin numirea dlui director (dumnealui fiind de EFS). Mi s-a raspuns ca nu am dreptul invocand Art 9, alin (6) din Metodologia cadru pt mobilitate.

Conform art. 9 alin. 6 din Metodologia de mobilitate „În mod excepţional, în lipsa profesorilor de specialitate, cu specializări prevăzute la alin. (5), catedrele de limbi moderne/materne, de educaţie plastică, de educaţie muzicală, de educaţie fizică şi de religie din învăţământul gimnazial, clasele V-VIII şi din învăţământul profesional, pot fi ocupate pe perioadă determinată, de absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare în profilul catedrei, conform prezentei Metodologii, salarizaţi corespunzător funcţiei de „institutor cu studii superioare de scurtă durată”. Prin urmare, in situatia in care nu sunt profesori de specialitate puteti ocupa orele ca institutor SSD.

Daca sunt educatoare , suplinitoare si grupa mea se desfiinteaza, in consecinta existand riscul sa raman fara post ce se va intampla??? Voi fi repartizata in timpul anului pe un alt post sau voi ramane pana la sesiunea urmatoare de examinare fara serviciu?

Daca se desfiinteaza o grupa se intra in restrangerea de activitate. Se aplica criteriile din art. 25 din Metodologia de mobilitate, iar daca nu se poate face departajarea conform acestora se face o evaluare a cadrelor didactice din gradinita, persoana care obtine punctajul cel mai mic va intra in restrangere de activitate avand posibilitatea de a participa la etapa de transfer pentru restrangere de activitate.

Sunt secretar sef intr-o scoala si as vrea sa particip la concursul pentru 0.5 norma contabil sef , in aceeasi scoala.Pot cumula cele 2 functii?

Codul Muncii va permite cumulul.

O întrebare scurtă : 3 ani parcurși de la doctorat ca asistent universitar ( sau 2 și 1/2 prin derogare ) pot să-i echivalez cu gradul  definitivat urmat de o inspecție la clasă, dar acum în sem. I sau II anul acesta școlar  2013-2014 ? Va întreb să știu ce să fac :  se poate echivala ca și grad didactic sau trebuie să mă înscriu la examenul pentru acordarea examenului național de definitivare în învățământ ce se desfășoară în iulie 2014 (care are ștacheta foarte sus ridicată-adică nota 8, comparativ cu anii precedenți ) ?! nu a apărut nimic concret până acum în  noiembrie 2013, adică toate detaliile, pentru examenul de definitivare, iar pentru gradul II și I sunt precizări venite.  

Doctoratul nu se poate echivala cu definitivatul, ci doar cu grad didactic.

Sunt absolvent al Colegiului Universitar de Institutori ,promotia 1996.Pentru a fi incadrat ca profesor pentru invatamantul primar trebuie continuare de studii?Am colegi de CUI promotia 2012 care beneficiaza de acest lucru.

Trebuie sa va echivalari studiile sau sa le completati.

Sunt bibliotecar scolar si am probleme in ceea ce priveste salarizarea cu sporul de toxicitate. mentionez ca anul trecut in martie am facut adresa la isj referitor la acordarea acestui spor si nu am primit nici un raspuns; am asteptat 30 de zile si in mai am revenit cu adresa nici pana azi nu am primit nici un raspuns. intre timp am aflat ca se da acest spor luna aceasta toti colegii mei personal auxiliar didactic si profesori care au primit inainte acest spor l-au primit eu nu; am intrebat secretara sefa si mi s-a raspuns: am primit bulina rosie pe edusal. anul trecut am solicitat si presedintei sindicatului spiru haret bacau acest lucru si mi-a spus ca va fi un proces am cautat pe site si nu am gasit nimic unde sa ma adresez pentru a beneficia de acest drept

Inteleg ca este vorba de sporul pentru conditii vatamatoare si periculoase care ar tebui sa se acorde, in prezent, pentru cei care l-au avut in plata anterior lunii mai 2011 si care lucreaza in aceleasi conditii si in prezent. De asemenea, aveti nevoie de un buletin de expertizare a locului de munca de catre reprezentantii Agentiei de Sanatate Publica. Daca indepliniti conditiile si nu vi se acorda sporul va puteti adresa instantei de judecata.

Am obtinut atestatul de echivalare studii pentru lecenta.De ce nu mi se mareste salariul conform echivalarii ,de la 1 sept.?Mai trebuie facute alte demersuri la nivel de ISJ? Trebuie sa mai aprobe Ministerul inca o data incadrarea pe post?Sunt titular.

Unitatea de invatamant trebuie sa va schimbe incadrarea. Formulati o cerere, in scris, catre conducerea unitatii de invatamant prin care solicitati incadrarea pe functia si in grila de salarizare pentru studii de licenta conform Metodologiei de mobilitate pentru anul scolar 2013/2014.

De ce criteriu se tine cont la mutarea unui cadru didactic, invatatoare,  de la o scoala arondata, Gainesti,  la scoala cu personalitate juridica, Slatina? Continuitatea la clasa sau de evaluarea invatatoarelor din scoala?

In ce priveste clasa pregatitoare este necesara absolvirea cursului de specialitate pentru a putea preda. Ca principiu general de distribuire a posturilor, metodologia de mobilitate il prevede pe cel al continuitatii.

Sunt profesor pentru invatamantul prescolar cu 20 ani vechime si gradul I si tocmai mi-am dat demisia din functia de director adjunct al unei scoli gimnaziale,ca semn de protest pentru managementul defectuos al directorului prim, imi puteti spune si mie cum un cadru didactic cu definitivat si care a venit anul acesta titular la noi ]n scoala si care are 4 ani vechime este pus pe functie de director adjunct,ce spune legea,chiar suntem cu totii luati de prosti ,de ce a ajuns mizeria la noi in invatamant,in cine si in ce sa mai credem..

Conform Legii educatiei nationale trebuie sa se organizeze concurs pentru ocuparea functiei de director și/sau director adjunct in temeiul unei metodologii apribate de MEN. Dar aceasta metodologie se lasa asteptat de aproape 3 ani. Prin urmare, numirea se face de catre director cu avizul Consiliului de administratie conform Regulamentului de organizare si functionare a unitatilor de invatamant aprobat in 2005.

Sunt profesor suplinitor cu contract pe perioada determinata, de cate un an, in al treilea an de invatamant. M-am inscris la definitivat pentru iulie 2014. De curand am aflat ca sunt insarcinata, in acest caz va trebui sa intru in concediu prenatal incepand cu 1 iunie 2014. Voi mai putea sustine examenul de definitivat in iulie?

Daca sustineti inpectiile pana atunci si indepliniti toate conditiile prevazute de metodologie puteti sustine examenul.

Va rog sa-mi spuneti daca scoala la care sunt titulara are obligatia de a-mi acorda ajutorul de deces in cazul mamei mele, conform contractului colectiv de munca. Mentionez ca mama locuia la mine si beneficia de pensie de urmas.

Se acorda acest ajutor in temeiul legii bugetului de stat, care prevede cuantumul in cazul decesului „unui membru de familie al asiguratului sau al pensionarului, la 1.112 lei”.

Vreau sa va intreb daca am nevoie de modulul psihopedagogic sau doar de un curs de psihopedagogie speciala pentru a ma inscrie la examenul de titularizare in invatamantul special? mentionez ca sunt absolventa de asistenta sociala si masteranda cu aceeasi specializare.

Conform Metodologiei de mobilitate „Pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor din învăţământul special personalul didactic trebuie să îndeplinească, după caz, condiţiile de studii prevăzute la alin. (1)-(9), precum şi pregătirea psihopedagogică prevăzută la art. 3, iar pentru alte specializări, decât cele psihopedagogice prevăzute în anexa nr. 17, este necesar şi un stagiu atestat de pregătire teoretică şi practică în educaţie specială, conform art. 248 alin. (5) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare”. Astfel aveti nevoie si e modulul/cursul de psihopedagogie.

Sunt învățătoare cu gradul I, 16 ani vechime. În 2013 am absolvit Facultatea de literere si stiinte ale comunicării, specializarea română - franceză. În prezent sunt înscrisă la nivel I postuniversitar și în anul I la master, specializarea Menegementul instituțiilor educaționale. Spuneți-mi, vă rog, sunt nevoită săîmi fac dosar de echivalare?

Consider ca e foarte important daca aveti sau nu absolvit liceul pedagogic.

Am o nelamurire si v-as ruga tare mult sa ma ajutati bineinteles daca se pate! Am terminat culegiul de institutori, mi s-au echivalat studiile in aprilie 2013. Incadrarea ca profesor pentru invatamant primar se face din momentul echivalarii studiilor sau de la 1 septembrie 2013! 
Incadrarea se face din luna urmatoare comunicarii certificatului de echivalare, iar plata conform noii incadrari se face incepand cu 1 septembrie 2013.

Va scriu in numele unui coleg care a participat la Concursul pentru obtinerea gradatiei de merit 2013 in judetul Giurgiu. A b obtinut gradatie de merit dar in acest moment nu le sunt platite. Ce ar fi trebuit sa se intample? In calendar scrie ca la 31 mai ISJ trimite la minister o lista. Apoi cine emite deciziile de plata a gradatiilor de merit?

Plata trebuia sa se faca incepand cu 1 septembrie 2013 in baza ordinului ministrului.

Fără 10 ani vechime neîntreruptă în învăţământ, este salarizat conform treptei respective sau cu o treaptă inferioară? Exemplu: 1) 10 ani vechime, cu întrerupere. Treapta corectă este 10-14 ani sau 6-10 ani? 2)Aceeaşi situaţie, dar pentru 14-18 ani, respectiv 18-22 ani. Dacă se poate, vă rog să-mi spuneţi care este cadrul legal şi de când se aplică.

Incadrarea trebuie facuta la treapta 10-14 cu diminuarea coeficientului cu 1,15 fara a fi platit un salariu mai mic decat cel avut anterior, conform anexei 5 la Legea 63/2011:

Am absolvit Colegiul National Elena Cuza sectia pedagogie in anul 2009, ulterior am urmat cursurile Facultatii de Istorie din cadrul Universitatii Bucuresti pe care am absolvit o in anul 2012 examenul de licenta sustinandu l in ianuarie 2013, DIn septembrie 2013 m am angajat pe un post de invatatoare in comuna in care locuiesc ca suplinitor calificat, postul l am obtinut prin concursul organizat la nivel de scoala. Intrebarea mea este beneficiez de prima de instalare??

Prima de instalare nu se mai acorda, decat indemnizatie de instalare in conditiile HG 281/1993. 



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.

Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare