29 mar. 2014

Întrebări și răspunsuri 29.03.2014

Pe un post publicat pentru etapele de mobilitate cine are prioritate la ocupare:persoana care a fost titulara pe acel post dar a iesit la pensie( mentionez ca doreste mentinerea ca titular peste varsta de pensionare) sau un titular care participa la etapa de pretransfer-nu-mi este clar din metodologie.

Un titular care participă la pretransfer.

Sunt titulara si as dori sa stiu daca ma pot detasa in invatamantul privat fara a pierde titulatura.Mentionez ca as dori sa plec incepand cu luna ceurmeaza(in timpul anului scolar).Care sunt pasii pe care trebuie sa-i urmez?

Trebuie să respectati metodologia.

In OUG92/2012, se detaliaza plata drepturilor salariale castigate prin hotariri judecatoresti in perioada 1 ian-31 dec.2013. Ce se va intampla cu hotararile judecatoresti castigate in 2014? Se vor plati dupa aceeasi ordonanta, sau asteptam o alta? 

Se plătesc imediat, daca nu vor fi hotarâri contrare.

Va rog sa ma ajutati in clarificarea urmatoarei probleme: - am absolvit Universitatea Politehnica Bucuresti in anul 1993, Tehnologia Constructiilor de Masini, ingineri, cursuri de zi Am profesat in toata aceasta perioada in sectorul privat, in prezent sunt director al unei intreprinderi private din Bucuresti (cu aproximativ 50 angajati). Urmeaza sa absolv modulul I DPPD la Universitatea Crestina Dimitrie Cantemir, iar din a doua jumatate a lunii Martie 2014 ma voi inscrie la modulul II, pe care urmeaza sa-l finalizez undeva in luna Iulie 2014. Dorinta mea este sa ma calific pentru a putea preda matematica (sunt pasionat inca din perioada liceului de aceasta materie). Din pacate nu am identificat decat doua posibilitati: - sa ma inscriu la studii de licenta la Universitatea Bucuresti (sau la alta universitate) - dar din pacate nu sunt decat cursuri de zi; cum eu lucrez mi-ar fi practic imposibil sa finalizez cursurile - singura oferta de cursuri la distanta/ frecventa redusa pe care am intalnit-o este valabila pentru cursuri de reconversie profesionala adresate exclusive cadrelor didactice in activitate ( Universitatea din Craiova, Ploiesti, Brasov) - am contactat respectivele institutii si mi-a fost comunicat faptul ca nu ma calific din acest punct de vedere. Ma puteti ajuta cu un sfat privind cele de mai sus ? - eventual se poate solicita o derogare pentru inscrierea la cursurile de reconversie pentru cei care nu sunt cadre didactice active ?

Din păcate nu se poate da o derogare acum.

Este al doilea an cand beneficiez de gradatie de merit,dar cum va spuneam sunt detasata din rural in urban,la un liceu. Daca revin la scoala unde sunt titulara ce se va intampla cu gradatia pe urmatorii 3 ani?Asa cu am dreptul?Multumesc mult! Si v-am intrebat daca se introduce limba straina ,a doua incepand cu clasa a 3 a ,daca prima limba va fi de la pregatitoare.

Veți primi gradația.  Veți primi de la ISJ lămuriri.

Sunt profesoara de cultura civica din anul 2000, am gradul 1 didactic, am obtinut la concursul de titularizare nota 10 in 2008, si de fiecare data cea mai mare nota din judet, mereu peste 9. Posturi la titularizare nu au existat la aceasta disciplina.  Art. 253 din legea educatiei permite si titulariarea in alt judet, acolo unde apare un post titularizabil ? Este un post propus pentru titularizare in anul 2014 cf art. 253 in Bucuresti, alt judet decit cel in care domiciliez eu. Precizez ca in 2013-2014 nu am fost incadrata, fiind in concediu de cresterea copilului pina la 2 ani, care se va incheia in 9 ianuarie 2014. Va intreb pentru ca observ precizarea ca un post poate sa fie solicitat de mai multe cadre didactice, existind si criterii de departajare. Asta inseamna cred ca pot depune cereri pentru titularizare cf. art. 253 si alti profesori , nu doar cei care sint deja  incadrati ca suplinitori pe acel post. Care este opinia dvs? Deci, intrebarile mele sint : la cine se refera precizarea art. 56 alin 3 din metodologie ? Este cazul sa depun cererea la scoala din Bucuresti, unde apare postul propus pentru titularizare ? Ma pot titulariza in aceste conditii ?

 În opinia mea nu aveți acest drept.

Sunt titular si vreau sa ma transfer (apropiere de domiciliu) anul acesta pe un post care este deja propus pentru titularizare prin 253 . Daca scoala respectiva nu-mi da acordul, cum pot obtine postul, am prioritate in fata suplinitorului care preda deja in scoala?

Angajatorul este scoala.

Am fost incadrata in invatamant din anul 2011 ca educatoare suplinitoare pana in anul 2010 cand am reusit sa ma titularizez. In perioada 2008-2010 si in perioada 2012-2013 am fost in C.I.C. iar din 1 aprilie 2013 am lucrat la o gradinita unde am primit sporul de stabilitate. Din septembrie 2013 m-am transferat la o alta gradinita iar aici nu primesc acest spor pe motiv ca in anul2009-2010 nu am avut post rezervat chiar daca in acel an eram in C.I C. Este normal sa nu primesc acest spor de stabilitate chiar daca am 10 ani de munca efectiva la catedra?

Pe timpul CIC postul este rezervat.

Sunt insarcinata si trebuie sa nasc in august. problema mea este daca pot beneficia de CIC si de indemnizatie in conditiile in care voi avea 11si 11luni lucrati in invatamant neinterupti dar sunt suplinitoare cu concurs dat in 2011 beneficiind de continuitate. V-am prezentat astfel situatia pentru ca din ce am citit eu spun ca da insa secretara a spus ca daca nu am in fiecare an un post luat sau continuitate o sa pierd indemnizatia. 

Trebuie sa aveti lucrate ultimile 12 luni .Se iau in calcul si fractiunile de normă.

Consiliul de Administratie a aprobat prelungirea contractului de munca pana la data de 1 septembrie 2014. Secretara beneficia de gradatie de merit si indemnizatie de conducere la data pensionari. De ce drepturi poate beneficia pe perioada cumului:  salariu si pensie de drept (personal didactic auxiliar)?.  Pentru perioada noiembrie – februarie a fost si sefa. A fost aprobata corect prelungirea contractului de munca pentru o persoana (personal didactic auxiliar – secretara sefa),  care a iesit la pensie pentru limita de varsta? La personalul didactic  (inclusiv cadrele didactice pensionate pentru limită de vârstă) se face precizare in Legea 63/2011, Anexa 5, art. 10, alin. 1.

Nu se prelungește, se încheie un contract de muncă și se deschide altul.  În opinia mea nu poate fi secretar sef și nu poate beneficia de gradatie de merit. Nu cred ca a semnat ISJ statul de octombrie in această formă sau este o scapare.

Eu sunt invatatoare in  jud Arad, si am o vechime in munca de 13 ani. Anul trecut, mai precis din 14 ianuarie 2013 si pana in 6 ianuarie 2014 mi-am luat concediu fara plata un an de zile, pt a merge in Italia alaturi de sotul meu. In septembrie s-a intamplat sa raman insarcinata cu primul nostru copil. Eu, din Italia, am citit pe internet, pe avocatul.rocum ca, voi putea fi platita dupa cate luni am lucrat. Eu m-am intors la servici in 6 ianuarie si am crezut ca daca voi lucra pana in iunie, ca in 26 iunie imi este termenul sa nasc, voi putea fi platita cu ceva, facandu-se o medie a celor 6 luni lucrate. Dar, mi-au spus de la primaria Arad ca nu voi primi nici un ban timp de doi ani. Imi este foarte greu sa accept aceasta situatie.... si nici nu mi se pare corect. As vrea sa va intreb daca nu exista cumva o solutie la problema mea, o alta modalitate de a putea primi macar ceva bani timp de 2 ani. 

Asa este! Actele ce trebuie depuse pentru a primi indemnizatie:
Indemnizatia se acorda pe baza de cerere, insotita in mod obligatoriu de:
  • copia actului de identitate al solicitantului si a certificatului de nastere al copilului pentru care se solicita dreptul ori, dupa caz, de livretul de familie, certificate pentru conformitate cu originalul de catre persoana care primeste documentele;
  • actele doveditoare privind calitatea solicitantului si relatia acestuia cu copilul/copiii pentru care solicita dreptul, dupa caz;
  • actele doveditoare care sa ateste ca in ultimul an anterior datei nasterii copilului au realizat  venituri timp de 12 luni;
  • dovada eliberata de angajator sau organele competente privind veniturile realizate;
  • dovada privind suspendarea activitatii pentru perioada in care se solicita concediul pentru cresterea copilului;
  • orice alte documente care sa ateste indeplinirea conditiilor de eligibilitate.
Cererile pentru acordarea indemnizatiei pentru cresterea copilului si documentele din care rezulta indeplinirea conditiilor legale de acordare a acesteia se depun la primaria comunei, orasului, municipiului, respectiv sectoarelor municipiului Bucuresti pe raza careia solicitantul isi are domiciliul sau resedinta.
Pana la data de 5 a fiecarei luni, primariile au obligatia de a transmite cererile inregistrate in luna anterioara, insotite de documentele justificative, la agentiile pentru prestatii sociale judetene, respectiv a municipiului Bucuresti. Cererile se solutioneaza in termen de 15 zile lucratoare de la data inregistrarii la agentia teritoriala, prin decizie de admitere sau de respingere. 
Decizia se comunica solicitantului in termen de 5 zile lucratoare de la data emiterii.


Lucrez de peste 10 ani intr-un liceu vocational(de arta),7 ani am lucrat ca auxiliar nedidactic,iar de peste 3 ani, ca auxiliar didactic(pe post de "model didactic")Din cate se stie,acest post are doua trepte de salarizare:"model 1"si "model 2",cu o diferenta de salarizare intre aceste doua trepte de aproape 100 ron!V-as ruga sa-mi raspundeti daca,in conditiile de vechime expuse de mine ,cand si cum as putea si eu trece de la stadiul de "model 2",la cel de "model" 1 ?Sau poate exista si alte criterii pe care nu le cunosc.

LEGEA CADRU 284/2010 ART 26
(5) Promovarea în grade sau trepte profesionale imediat superioare se face din 3 în 3 ani, în funcţie de performanţele profesionale individuale, apreciate cu calificativul "foarte bine", cel puţin de două ori în ultimii 3 ani, de către comisia desemnată prin dispoziţie a ordonatorului de credite bugetare, din care fac parte sindicatele sau, după caz, reprezentanţii salariaţilor.




Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Vă mulțumesc pentru încredere și rămân la dispoziția dvs pentru intermedierea  soluționării oricarei situații la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare